در شهر ابوجا؛

طرفداران شیخ زکزاکی تظاهرات اعتراض‌آمیزی در نیجریه برگزار کردند

یک روز پیش از برگزاری دادگاه ناعادلانه رهبر جنبش اسلامی نیجریه، مردم این کشور راهپیمائی اعتراض آمیزی را برگزار کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ «ابراهیم زکزاکی» و همسر وی شدند.
کد خبر: ۴۲۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ - 17November 2020

طرفداران شیخ زکزاکی تظاهرات اعتراض‌آمیزی در نیجریه برگزار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: برادران و خواهران جنبش اسلامی نیجریه یک روز پیش از برگزاری دادگاه ناعادلانه فردا چهارشنبه «شیخ ابراهیم زکزاکی»، راهپیمائی اعتراض آمیزی را در شهر «آبوجا» پایتخت این کشور برگزار کردند.

در ادامه این پیام توئیتری در این خصوص آمده است: راهپیمائی‌کنندگان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ زکزاکی و همسر وی هستند.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود دو هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها