چهل‌سالگی سرو/ نگاهی به عملیات «ظفر ۴»؛

ضربه به تأسیسات اقتصادی و نظامی دشمن در عمق ۲۵۰ کیلومتری خاک عراق

تکاوران گردان ویژه «شهادت»، با همکاری مبارزین حزب دمکرات کردستان و پشتیبانی آتشباری پرحجم، به مواضع نیرو‌های بعث واقع در عمق ۲۵۰ کیلومتری خاک عراق یورش بردند.
کد خبر: ۴۲۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ - 18November 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: تشکیل قرارگاه برون مرزی «رمضان» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب وارد آوردن ضربات مهلک به دشمن بعثی توسط رزمندگان اسلام با همکاری با معارضان کُرد عراقی به‌ویژه «اتحادیه میهنی کردستان عراق» به‌رهبری «جلال طالبانی»، در عمق خاک عراق شد.

در راستای مأموریت‌های قرارگاه برون مرزی «رمضان»، سلسله عملیات‌های «ظفر» با هدف ضربه زدن به تأسیسات اقتصادی و نظامی دشمن، در عمق خاک عراق انجام شد که بر این اساس، عملیات «ظفر ۴» طراحی و در تاریخ ۲۸ آبان سال ۱۳۶۶ تنها چند روز پس از عملیات «ظفر ۳» به اجرا درآمد.

هدف رزمندگان اسلام از اجرای این عملیات، تلافی شرارت‌های رژیم عراق در بمباران مناطق غیرنظامی به‌ویژه بیمارستان شهر «دهوک» و همچنین انهدام تأسیسات اقتصادی و نظامی دشمن در منطقه عملیاتی استان «دهوک» بود که با رمز مبارک «یا رسول‌الله (ص)» انجام شد.

بر این اساس، تکاوران گردان ویژه «شهادت»، با همکاری مبارزین حزب دمکرات کردستان و پشتیبانی آتشباری پرحجم، به مواضع نیرو‌های بعث واقع در عمق ۲۵۰ کیلومتری خاک عراق یورش برده و مقر تیپ ۱۱۹ پیاده مستقر در شهر «دهوک» که حفاظت و هدایت پایگاه‌های اطراف شهر را به عهده داشت را به‌طور کلی منهدم کردند که به کشته و زخمی شدن ۳۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن منجر شد و رزمندگان پس از ورود به شهر «دهوک»، ساختمان پلیس و مرکز مخابرات این شهر را به میزان ۴۰ درصد منهدم کرده و موجب شدند تا چهار کارخانه نیز که مایحتاج بعثی‌ها را تأمین می‌کردند، دچار خسارات عمده شوند.

در جریان عملیات «ظفر ۴»، تأسیسات انتقال برق در ۶ کیلومتری شمال غربی شهر و یک پارک موتوری دشمن هدف قرار گرفته و به آتش کشیده می‌شود و رزمندگان با مسدود کردن جاده ترانزیتی دهوک به ترکیه (به مدت ۹ ساعت) کامیون‌های حامل سوخت را به آتش کشیدند.

همچنین در ادامه این عملیات، مرکز گردان حفاظت جاده بغداد ـ ترکیه گلوله‌باران شده و بر اثر آن، ۱۰ پایگاه منهدم شده و ۷۰ تن به هلاکت می‌رسند و از طرفی دیگر نیز مراکز اقتصادی شهر «سهیل» از حملات رزمندگان مصون نماند و متحمل خسارات زیادی شد.

ضربه به تأسیسات اقتصادی و نظامی دشمن در عمق ۲۵۰ کیلومتری خاک عراق

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار