سرهنگ آزوغ خبر داد

برگزاری یادواره کشوری شهید شاخص بسیج عشایری

رییس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: یادواره کشوری «شهید غیوری‌زاده» شهید شاخص بسیج عشایری در سال جاری ۲۰ اسفند ماه در منطقه عمومی شهرستان «ملکشاهی» ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ - 07March 2015

برگزاری یادواره کشوری شهید شاخص بسیج عشایری

به گزارش  گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سرهنگ آزوغ رییس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه این همایش با همکاری سپاه ایلام برگزار میشود، گفت: این مراسم پیش بینی شده که با حضور عشایر شهرستان «ملکشاهی» ایلام با لباس محلی و خاص شهرستان و برنامه سنتی «چمره» و با حضور جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر در این شهرستان برگزار شود.

وی با اشاره به برنامههای پیش بینی شده در این مراسم، عنوان کرد: توزیع کتاب زندگانی شهید «غیوریزاده»، برنامه محلی «چمر» (نزدیک ۵۰۰ نفر برادر و خواهر با لباس عشایری داخل حلقهای میشوند و شاعران با زبان کردی در وصف شهدا مدیحه سرایی میکنند و مراسم حالت حزن و اندوه همراه با عزاداری به خود میگیرد).

رییس سازمان بسیج عشایری کشور افزود: تفحص نمادین پیکر شهید «غیوریزاده»، اجرای برنامههای بومی و محلی، طبخ غذای سنتی و توزیع بین شرکت کنندگان، اجرای نمایشنامهای با مضمون مادر شهید «غیوریزاده» با اجرای هنرمندان ارزشی منطقه، بخش دیگری از برنامههای پیش بینی شده برای این مراسم است که با شعار «لبیک یا رسول الله (ص)»، به اتمام میرسد.

لازم به توضیح است سردار شهید «علی غیوریزاده» در سال ۱۳۳۲ در بخش «ملکشاهی» در استان «ایلام» به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس مسئولیتهای حساسی چون حفاظت اطلاعات، فرمانده گردان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمومنین (ع) ایلام را عهده دار بود و در عملیاتهای والفجر ۳، والفجر ۵، والفجر ۹، والفجر ۱۰، کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۱۰، نصر ۴ و نصر ۸ حضوری فعال داشت.

درباره نحوه شهادت این سردار سرافراز اسلام باید گفت: اواخر خرداد ماه سال ۶۷ ارتش بعث عراق با کمک منافقین به قصد تصرف «مهران» عملیاتی را آغاز میکند که در آن زمان شهید «غیوریزاده» فرمانده گردان شهید بهشتی، در ارتفاعات منطقه «قلاویزان» مهران مستقر بود.

با شروع حمله، دشمن بطور ناجوانمردانه بر روی بچهها آتش میریخت، چند نفری که همراه ایشان بودیم فقط برای او مهمات میآوردند و اسلحهها را آماده میکردند و «علی» با قدرت تمام در پشت خاک ریز رجز میخواند، گاهی نارنجک و گاهی رگبار میگرفت.

یک لحظه بلند میشود تا تانک دشمن را بزند که گلوله تیر بار به او میخورد؛ امدادگران او را تا حدوداً ۶۰ متر عقبتر میبرند اما خاک ریز سقوط میکند و به دست دشمن میافتد لذا بچهها نیز به ناچار جنازه علی را رها میکنند.

بعد از اتمام جنگ در شب نیمه شعبان سال ۷۸، گروه تفحص پیکر پاک او را پیدا میکند و پس از استقبال بینظیر و حضور پر شکوه مردم در مراسم تشییع در جوار امامزاده حسن شهرستان مهران آرام میگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار