فرمانده سپاه ناحیه محمودآباد:

بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حماسه‌هایی فراموش نشدنی رقم زدند

«اسماعیل ابراهیم‌نژاد» با اشاره به اینکه بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حماسه‌هایی فراموش نشدنی را رقم زدند، گفت: فداکاری، مقاومت و ایثار بانوان رزمنده در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و اکنون نیز نقش آنان در جامعه موثر است.
کد خبر: ۴۲۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 18November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «اسماعیل ابراهیم‌نژاد» فرمانده سپاه ناحیه محمودآباد در حاشیه دیدار با «ربابه ابراهیمی» بانوی رزمنده محمودآبادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه دفاع مقدس اظهار داشت: بانوان رزمنده طی هشت سال جنگ تحمیلی دوشادوش مردان در صحنه حضور داشتند و نقش اساسی نیز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی گفت: صیانت و نگه‌داری از ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت بر عهده آحاد جامعه به‌خصوص بانوان بوده و اکنون نیز بانوان ما در دروان شیوع کرونا همچنان در عرصه حضور دارند و تولید لوازم بهداشتی از جمله ماسک کمک حال هستند.

بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حماسه‌هایی فراموش نشدنی رقم زدند

فرمانده سپاه ناحیه محمودآباد ادامه داد: بانوان رزمنده دفاع مقدس نقش پشتیبانی را در جبهه‌های جنگ بسیار پُررنگ ایفا می‌کردند و در کارهایی از جمله جمع‌آوری کمک‌ها، بسته‌بندی مواد غذایی، خیاطی در پُشت جبهه‌های جنگ فعالیت داشتند وامروز نیز می‌توانند با بازگو کردن خاطرات خود برای دختران نسل امروز در عرصه دفاع مقدس فرهنگ‌سازی کنند.

به‌عنوان امدادگر راهی جبهه شدم

«ربابه ابراهیمی» بانوی رزمنده محمودآبادی در این دیدار با بیان اینکه 6 بهمن سال ۶۱ به جبهه اعزام شدم، اظهار کرد: به‌عنوان امدادگر خانم به منطقه جنگی همراه با چند بانوی دیگر از استان مازندران راهی منطقه شدیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همسرم «محمد سبکروق» هم در همان سال شهید شد، افزود: حضور من و دیگر بانوان رزمنده حدود ۴۵ روز بود و مشغول انجام کارهای امدادی از بدو ورود به منطقه شدیم.

بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حماسه‌هایی فراموش نشدنی رقم زدند

بانوی رزمنده محمودآبادی با بیان اینکه زمانی که به جبهه اعزام شدم فرزندم ۲ ساله بود، گفت: ۱۰ ماه از شهادت همسرم می‌گذشت که تصمیم گرفتم برای کمک راهی جبهه حق علیه باطل شوم.

ابراهیمی در خصوص خاطره تلخی که حضورش خودش رقم خورد اینگونه بیان کرد: در حال رسیدگی به سرازان زخمی بودیم که شهیدی در حال صحبت با ما بود، حین صحبت و گرفتن فشار در چند ثانیه شهید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها