چهل‌سالگی سرو/ شهید «علی فروغی‌نیا» (۱)

شهیدی که راهش را انتخاب کرده بود

در خاطرات شهید «علی فروغی‌نیا» به نقل از پدر مرحومش آمده است؛ اصرار زیادی کردیم که علی جان برادرت در جبهه است شما بمان تا او برگردد بعد تو برو؟ گفت: «نه پدر می‌خواهم بروم»، پسرم علی راهش را انتخاب کرده بود.
کد خبر: ۴۲۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲ - 24November 2020

شهیدی که راهش را انتخاب کرده بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، شهید «علی فروغی‌نیا» در سال 1345 در خانواده‌ای فرهنگی و متدین در شهر خوسف دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۵ در ۲۰ سالگی در عملیات کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهر او مفقودالاثر شد.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به خاطره‌ای از این شهید به نقل از «غلامرضا فروغی‌نیا» پدر مرحوم این شهید گرانقدر اشاره خواهیم داشت.

آخرین باری که فرزندم علی می‌خواست به جبهه برود به او گفتم: چون برادرت در جبهه است شما بمان تا او برگردد بعد تو برو؟ گفت: نه پدر می‌خواهم بروم، چون اگر او در جبهه حضور دارد برای خودش است و اگر من هم در جبهه باشم برای خودم و هیچ موقع دو نفر را در یک کفن نمی‌پیچند.

عمویش هم که آن شب در خانه ما بود به او گفت: علی جان پدرت راست می‌گوید بمان تا برادرت برگردد، اما باز هم فایده‌ای نداشت چون او راهش را انتخاب کرده بود.

صبح بدون اینکه با او خداحافظی کنم به اداره بازرگانی که در آنجا مشغول به‌کار بودم تقریبا با حالتی قهر با او از خانه بیرون رفتم، نزدیکی‌های ساعت ده صبح بود که دیدم علی به اتفاق عمه‌اش آمد تا با من خداحافظی کند و وقتی وارد اتاق شد آن‌قدر چهره‌اش گشاده و نورانی شده بود که همان موقع به دلم افتاد که این پسر دیگر بر نمی‌گردد و همانگونه هم شد بعد از مدتی حضور در جبهه خبر شهادتش را برایم آوردند.

انتهای پیام/          

نظر شما
پربیننده ها