نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «اصغر ملکی قراجه»؛

از حضور در راهپیمایی علیه رژیم شاهنشاهی تا شهادت در عملیات رمضان

شهید «اصغر ملکی قراجه» با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در تاریخ 28 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 18November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اصغر ملکی قراجه» در سال 1336 در شهرستان اهر دیده به جهان گشود. وی پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در تاریخ 28 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اصغر ملکی قراجه» در سال 1336 در شهرستان اهر دیده به جهان گشود. بعد از مدتی پدر و مادر شهید به علت فقر مالی و عدم کار مناسب در شهرستان فوق به تبریز مهاجرت کردند.

وی دوران کودکی را با دوستان خود در یک محیط فقیرانه سپری می‌نماید و از همان ایام کودکی به همراه پدر در هیئت‌های مذهبی شرکت و با قرآن انس گرفته و کتاب گلستان را نیز نزد پدر فرا گرفت.

دوران تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته بعد از فراغت از تحصیلات ابتدایی به کار مشغول شد تا کمک هزینه‌ای برای زندگی پدر و مادر خود فراهم نماید.

با آغاز انقلاب اسلامی در حرکت‌های مردم قهرمان تبریز علیه رژیم شاهنشاهی به صورت فعال حضور یافته و سهم بسزایی در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی داشت. این شهید والامقام به علت تربیت قرآنی دوران کودکی خود در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش بسیاری داشت و همیشه با قرآن مانوس بود.

وی در سال 1357 به استخدام گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز درآمده و در مرکز آموزش و تحقیقات دوره کارآموزی به عنوان تعمیرکار برق در واحد خدمات پس از فروش ادامه فعالیت داد و با شروع جنگ تحمیلی با شور و شوق فراوان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در عملیات رمضان در تاریخ 28 تیرماه 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها