کتائب سید الشهدا: مهلت برای خروج اشغالگران آمریکایی تا ابد ادامه ندارد

کتائب سید الشهداء عراق گفت، اگرچه مقاومت عراق به آمریکا برای خروج از عراق مهلت داده و مسئولیت حمله به سفارت آمریکا را نپذیرفته، اما این مهلت تا ابد باقی نیست و پاسخ نظامی به اشغالگران حق همه عراقی‌هاست.
کد خبر: ۴۲۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ - 18November 2020

کتائب سید الشهدا: مهلت برای خروج اشغالگران آمریکایی تا ابد ادامه نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی گروه کتائب سید الشهداء (گردان‌های سید الشهداء) از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق روز چهارشنبه تاکید کرد که حمله شامگاه سه شنبه به سفارت آمریکا در عراق حامل پیامی سنجیده است و نیرو‌های آمریکایی باید بدانند که فرصت تا ابد برایشان باقی نیست.

«کاظم الفرطوسی» در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «گروه‌های مقاومت عراق توافقی با نیرو‌های آمریکایی ندارند، اما این گرو i‌ها به دولت آمریکا برای عقب‌نشینی نیروهایش از عراق فرصت داده‌اند و از همین رو مسئولیت عملیات شب گذشته را هم برعهده نگرفتند.»

وی افزود: «از آنجایی که فرصت تا ابد برای آمریکایی‌ها وجود ندارد، دولت آمریکا باید به درخواست عقب نشینی کامل نیروهایش از عراق پاسخ دهد تا شاهد حملاتی از این دست نباشد.»

سخنگوی کتائب سید الشهداء گفت: «بر خلاف برخی شایعات نه طرف سومی وجود ندارد و نه تلاشی برای برهم زدن محاسبات است، بلکه پاسخ نظامی به اشغالگران، حق همه عراقی‌هاست که از این قدرت برخوردارند.»

وی افزود: «حملات شامگاه سه شنبه به سفارت آمریکا حامل پیامی دقیق است که باید به درستی خوانده شود و حاکی از آن است که کسی که سفارت آمریکا را هدف گرفته است، می‌داند که دنبال چیست و مسئله به شکلی دقیق، سنجیده است.

سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شب گذشته هدف حمله راکتی قرار گرفت.

اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنجالی بر سر احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد‌آمریکایی در عراق به راه افتاده و منابع مختلف از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند.

گروه‌های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تأکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

مصطفی الکاظمی به منظور مهار تنش‌های ایجاد شده، پس از نشست با سفرای ۲۵ کشور جهان از جمله ایالات متحده، به آن‌ها درباره لزوم انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت بغداد از دیپلمات‌ها و مقر‌های آن‌ها اطمینان داد.

پس از آن سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی نظامی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق از تشکیل گروهی ویژه برای حفاظت از هیأت‌های دیپلماتیک به ریاست سرلشکر ستاد «حامد مهدی عبدالعزیز» به عنوان فرمانده گروه ویژه حفاظت از منطقه سبز و سفارت‌خانه‌ها از جمله سفارت آمریکا و هیأت‌های دیپلماتیک در بغداد خبر داد.

علاوه بر این بر شمار نیرو‌های امنیتی مستقر در پایتخت افزوده و پست‌های بازرسی متعدد در اکثر مناطق این شهر بویژه مناطق منتهی به منطقه خضراء ایجاد شد.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار