فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خبر داد؛

قرارگاه جهادی و محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی از راه اندازی قرارگاه جهادی، سلامت و محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ - 18November 2020

قرارگاه جهادی ، سلامت و محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در آیین افتتاح قرارگاه جهادی، سلامت و محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و با توجه به گرفتاری‎ها و مشکلاتی که ویروس منحوس کرونا برای جامعه و افراد ایجاد کرده سپاه روح الله استان مرکزی با تشکیل قرارگاه مشارکتی جهادی، سلامت، محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  را در سطح استان راه اندازی کرد و کلیه ظرفیت ها و توان لازم را در این قرارگاه برای تحقق اهداف به میدان خواهد آورد.

وی افزود: تهاجم همه جانبه علیه بیماری کرونا و اقدامات دفاعی در تمام ابعاد با رویکرد کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت و کاهش آسیب های همه جانبه مردم از اهداف مهم تشکیل قرارگاه جهادی و سلامت شهید سلیمانی است که در ۱۲ شهرستان استان به طور میدانی آغار به کار می کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه بهداشت و سلامت یکی از ارکان مهم در جامعه محسوب می شود و اگر مورد تهاجم قرار گیرد پیشرفت و تعالی جامعه با آسیب مواجه خواهد شد لذا تشکیل این قرارگاه به برکت هفته بسیج یک امر ضروریست که نیاز است با مشارکت و هم افزایی کلیه دستگاه های مسئول و نقش آفرینی مردم در راستای تحقق اهداف گام برداریم.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهید سلیمانی که در قرارگاه شهید سلیمانی عملیاتی خواهد شد از چند ماه گذشته استارت آن زده شده،گفت:امروز با تجربیات ارزشمندی که در این چند ماه کسب شده یک طرح جامع و کاملی به مرحله تدوین رسیده که باید با کلیه توان و ظرفیت های موجود برای اجرای دقیق آن تلاش کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به عنوان یک گنج گران بها و تجربه ارزشمند در طول این چهل سال نشان داده که در مقاطع و شرایط مختلف کاربرد و کارایی دارد،گفت: لذا باید از مولفه هایی که در دفاع مقدس نمود عملیاتی دارند به خوبی استفاده کنیم و یکی از تجربه های مهم در دفاع مقدس نقش و مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت بسیج مردمی است که اگر بتوانیم بسیج همه جانبه را پای کار بیاوریم قطعا اتفاق موثری رخ خواهد داد.

وی افزود: دفاع مقدس به ما درس می دهد که برای انجام اقدامات بزرگ باید عزم راسخ داشته باشیم و اجرای آن کار را به عنوان یک عمل صالح بدانیم که البته عمل صالح دو شرط اخلاص در عمل و رعایت تقوا را دارد و در اجرای طرح شهید سلیمانی اگر نیت های همه ما رضایت خدا و کار بی منت برای مردم باشد و کلیه ملاحظات کار را به درستی اجرایی کنیم و تمام توان را پای کار بیاوریم قطعا به عنوان عمل صالح در نظر گرفته خواهد شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با ۷ کمیته تخصصی و ریاست استاندار استان، معاونی دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی عملیاتی و میدانی سپاه روح الله تشکیل شده، گفت:  کلیه مجموعه ها و دستگاه های دیگر در ساختار و سازمان این قرارگاه دیده شده اند که کمیته آموزش و همراه سازی، کمیته منابع انسانی و سازماندهی، کمیته نطارت، پایش و ارزشیابی ، کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ، کمیته فرهنگی، روابط عمومی ، رسانه و اطلاع رسانی و کمیته گروه های جهادی و حمایت از نیازمندان کمیته های موجود در ذیل قرارگاه هستند که مسئولیت ها و اهداف آنها به خوبی دیده شده است.

وی افزود: در بحث فنی و کارشناسی کلیه دستورالعمل ها و دستوراتی که دانشگاه علوم پزشکی ارائه کند سپاه به عنوان فرمانده عملیات آن را اجرایی خواهد کرد و در واقع سپاه مجری کار است و اجرای درست و دقیق خواسته های دانشگاه علوم پزشکی را دنبال می کند.

کریمی ادامه داد: ساختار و سازمان قرارگاه جهادی سلامت شهید سلیمانی با محوریت مساجد تشکیل شده که با پایان تعطیلی دو هفته کار قرارگاه تمام نمی شود بلکه چشم انداز فعالیت قرارگاه شش ماهه در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: امروز نیازمند مشارکت و نقش آفرینی کلیه مسئولین برای تحقق و اجرای کامل و جامع اهداف قرارگاه هستیم چراکه اگر مردم نقش آفرینی مسئولین را مشاهده کنند قطعا با تمام قد پای کار خواهند آمد و این را در دفاع مقدس به وضوح مشاهده کردیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: پای کار آوردن و نقش آفرینی مردم خود سرمایه و منابع عظیمی را در اختیار قرار می دهد و باید این هنر را داشته باشیم که ظرفیت عظیم بسیج مردمی را پای کار بیاوریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار