شهید «غلامحسین کوچه مشکی»:

جهاد در راه اسلام را وظیفه و تکلیف برای خود می‌دانیم

شهید «غلامحسین کوچه مشکی» در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشته است: مسئله‌ای که در اینجا مهم به نظر می‌رسد ما باکی از شکست خود و پیروزی دشمن نداریم چرا که جهاد در راه اسلام را وظیفه و تکلیف برای خود می‌دانیم.
کد خبر: ۴۲۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ - 19November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «غلامحسین کوچه مشکی» در 30 خردادماه 1342 در تبریز دیده به جهان گشود. دوران نوجوانی و جوانی وی با قرآن و اهل بیت سپری شد و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک میهن اسلامی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چند عملیات، سرانجام در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه 1363 در سردشت به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

خاطرات، مادر شهید:

غلامحسین در جبهه بود که برای پنجمین بار به مرخصی آمده بود. پدرش به من گفت که دیگر نگذار غلامحسین به جبهه برگردد و من گفتم من نمی‌توانم بگویم چون در آن دنیا نمی‌توانم چواب حضرت زهرا(س) را بدهم.

غلامحسین هم در حیاط منزل بود، پدرش گفت باشد من خودم به او می‌گویم که دیگر به جبهه نرود، به غلامحسین گفت دیگر بس است به جبهه نرو، ممکن است بلایی به سرت بیاید.

در همین حین، غلامحسین دست‌هایش را به صورتش برد و محکم با صدای بلند و رسا گفت تو را به خدا نگو پدر من از تو چنین انتظاری نداشتم، این مملکت به امثال من نیاز دارد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

مسئله‌ای که در اینجا مهم به نظر می‌رسد ما باکی از شکست خود و پیروزی دشمن نداریم چرا که جهاد در راه اسلام را وظیفه و تکلیف برای خود می‌دانیم و ما به این مفتخر خواهیم بود که خدای متعال این قدرت و توانایی و لیاقت را به ما داد که در صف جهادگران راه او قرار بگیریم.

البته جهادی که فی سبیل‌الله باشد نه فی سبیل طاغوت، نه برای انتقام‌جویی و روی هوس و قدرت‌نمایی و کشور گشایی بلکه به منظور احیای دین خدا و برای از بین بردن کسی که مانع نشر و دعوت گسترش اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها