چالش بر سر انتقال قدرت صدای «بایدن» را درآورد

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از تأخیر در آغاز فرایند انتقال قدرت در این کشور، گفت اگر هرچه سریعتر منابع مالی و اطلاعاتی در اختیار تیم وی قرار نگیرد، از برنامه مقابله با ویروس کرونا عقب می‌افتند.
کد خبر: ۴۲۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ - 19November 2020

گلایه بایدن از سنگ‌اندازی در مسیر انتقال قدرت توسط سازمان‌های فدرالبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده - که رسانه‌های آمریکایی او را پیروز انتخابات ارزیابی کرده‌اند - از سنگ‌اندازی سازمان‌های فدرال این کشور در مسیر انتقال قدرت گلایه کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت سازمان کمتر شناخته‌شده «اداره خدمات عمومی»، به بزرگترین مانع در مسیر انتقال قدرت و تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» تبدیل شده است.

وی در این باره توضیح داد: «چیزهای بسیار زیادی هست که هنوز به آنها دسترسی نداریم، از جمله اطلاعات فعلی درباره تجهیزات حفاظت شخصی و برنامه توزیع واکسن کووید۱۹».

بر این اساس، اداره خدمات عمومی و «اِمیلی مورفی» مدیر آن، باید پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تایید کنند تا ضمن شروع دوره انتقال قدرت، منابع مادی و معنوی (برای در جریان مسائل دولتی قرار گرفتن) در اختیار رئیس‌جمهور منتخب گذاشته شود.

با این حال مورفی و اداره خدمات عمومی، به دلیل مخالفت‌های علنی و شدید ترامپ با نتیجه انتخابات و نپذیرفتن شکست و متهم کردن بایدن به تقلب در انتخابات، هنوز رئیس‌جمهور منتخب را اعلام نکرده است.

به نوشته رویترز، بایدن طی سخنرانی برای کادر درمانی در واشنگتن، تصریح کرد تا زمانی که اطلاعات و منابع مالی در اختیار تیم انتقالی وی قرار نگیرد، دولت او چند هفته یا حتی چند ماه از برنامه مقابله با ویروس کرونا عقب می‌افتد.

پیش از این، یکی از اعضای ستاد بایدن گفته بود این تیم در حال بررسی اقدام قانونی علیه «اداره خدمات عمومی» به دلیل تأخیر در به رسمیت شناختن پیروزی بایدن در انتخابات و تعویق فرایند انتقال قدرت است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار