چهل‌سالگی سرو/ یاران خراسانی 5

بسیجی باش

بتول رستگارمقدم مادر سردار شهید محمدتقی مددی در خاطرات خود آورده است: یک روز شوهر خواهر محمدتقی به او پیشنهاد داد که بجای اینکه به جبهه بروی به شهرستان تربت‌جام برو و فرماندهی کمیته این شهرستان را به عهده بگیر. او در پاسخ گفت: فرماندهی همانند باری‌ست که بر دوش آدمی سنگینی می‌کند امّا اگر از اوّل بسیجی باشی سبک‌تر هستی.
کد خبر: ۴۲۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ - 19November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار شهید «محمدتقی مددی قالیباف» فرمانده توپخانه لشکر 21 امام رضا (ع)، در 23 بهمن 1344 در «تهران» متولد شد؛ وی در 27 آبان 1366 در عملیات «نصر 8» در «ماووت» عراق آسمانی شد.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به 2 خاطره‌ از این فرمانده خراسانی اشاره خواهیم داشت.

واگذاری مسئولیت به کارکنان وظیفه

راوی: زال

شهید مددی در واحد توپخانه از ظرفیت کارکنان وظیفه در کنار نیروهای بسیجی‌ استفاده می‌کرد، حتّی یکی از آنها را به فرماندهی گروهان ضدّ زره انتخاب و مسؤلیت‌های مختلفی به او محوّل کرده بود.

بعد از عملیات بدر همان برادر سرباز نزد من آمد و گفت: اگر اجازه بدهید من مرخّص شوم. گفتم: کجا می‌خواهی بروی؟ گفت: حدود چهار ماه است که از پایان خدمت من گذشته است. آن موقع مدّت خدمت سربازی 28 ماه بود، گفتم: حالا چرا می‌گویی؟ در پاسخ گفت: با توجه به اینکه عملیات شروع شده بود و به من نیاز داشتید موضوع پایان خدمتم را عنوان نکردم تا عملیات تمام شود و بعد طرح موضوع کنم.

بسیجی باش

راوی: بتول رستگارمقدم مادر شهید

یک روز شوهر خواهر محمّدتقی به او گفت: محمّدتقی، بیا بجای اینکه به جبهه بروی به شهرستان تربت جام برو و فرماندهی کمیته این شهرستان را به عهده بگیر.

محمّدتقی لبخند شیرینی زد و گفت: فرماندهی همانند باری‌ست که بر دوش آدمی سنگینی می‌کند امّا اگر از اوّل بسیجی باشی سبک‌تر هستی، پس چنین کاری را هیچگاه به عهده نمی‌گیرم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار