صالح در دیدار سفیر انگلیس: عراق مکان تسویه حساب کشورها نیست

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با سفیر لندن در بغداد و همچنین مشاور وزیر دفاع انگلیس بر لزوم همکاری با ائتلاف آمریکای بر مبارزه با «تروریسم» تأکید کرد.
کد خبر: ۴۲۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ - 19November 2020

صالح در دیدار سفیر انگلیس: عراق مکان تسویه حساب کشورها نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاعپرس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (پنجشنبه) میزبان «استفان هیکی» سفیر لندن در بغداد و «جان لوریمر» مشاور وزیر دفاع انگلیس در بغداد بود.

به نوشته سومریه نیوز، در بیانیه دفتر برهم صالح آمده است که او در این دیدار بر توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه نظامی و امنیتی و آموزش نیروهای عراقی و مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت که جنگ علیه تروریسم همچنان پابرجاست.

وی تروریسم را خطری فرا مرزی دانست و گفت که نیروهای عراقی از بخش‌های مختلف توانستند بر داعش غلبه یابند، اما برخی هسته‌های خاموش کماکان در برخی مواقع موجب تهدید امنیت و ثبات عراق می‌شوند.

رئیس‌جمهور عراق افزود: «باید در راستای افزایش فرصت توسعه و شکوفایی از طریق هماهنگی و اقدام مشترک تلاش کرد و عراق در خصوص امنیت و ثبات منطقه‌ای نقش محوری دارد و لازم است تا حاکمیت و تمامیت ارضی‌اش محترم شمرده شود و نباید مکانی برای تسویه حساب‌ها باشد».

«جان لوریمر» مشاور وزیر دفاع انگلیس نیز با تأیید سخنان برهم صالح، بر اهمیت همکاری دو کشور در حیطه مبارزه با تروریسم و حمایت از نیروهای امنیتی عراق و آموزش و مسلح کردن آن‌ها تأکید کرد.

این دیدار در شرایطی انجام می‌گیرد که دولت آمریکا قصد دارد بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از عراق و افغانستان خارج سازد. وزیر خارجه عراق نیز روز گذشته گفت که طرف آمریکایی گام‌هایی را در ارتباط با کاهش تعداد نیروهایش در عراق اجرایی کرده است و نیروهای آمریکایی باقی‌مانده در عراق، نیروهای رزمی نیستند.

دولت انگلیس نیز از سال ۲۰۱۴ و در قالب ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیروهای نظامی خود را وارد عراق کرد و طبق آخرین آماروزارت دفاع انگلیس در ژانویه ۲۰۲۰، بالغ بر ۴۰۰ نیروی نظامی این کشور در عراق حضور دارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها