ارتش اسرائیل در انتظار انتقام حزب‌الله هنوز در آماده‌باش است

یک تحلیلگر امنیتی صهیونیست اذعان کرد، تهدید حزب‌الله مبنی بر گرفتن انتقام یک عضو این جنبش که در حمله هوایی رژیم اسرائیل به سوریه به شهادت رسید، همچنان پابرجاست و این کلی هزینه برای تل‌آویو داشته است.
کد خبر: ۴۲۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ - 19November 2020

ارتش اسرائیل در انتظار انتقام حزب‌الله هنوز در آماده‌باش استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تیر سال جاری (۱۳۹۹) بود که مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» لبنان (وابسته به حزب‌الله) اعلام کرد که «علی کامل محسن جواد» از رزمندگان حزب‌الله در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق شهید شد.

حزب‌الله در آن زمان اعلام کرد که این جنبش انتقام شهید علی محسن را می‌گیرد.

در همین ارتباط «اِلی کارمون» (Ely Karmon) تحلیلگر امنیتی و محقق پژوهشگاه بین‌المللی موسوم به پژوهشگاه مبارزه با تروریسم در هرتزلیا (در فلسطین اشغالی) گفت، تهدید حزب‌الله مبنی بر گرفتن انتقام یک عضو این جنبش که در حمله هوایی اسرائیل به سوریه به شهادت رسید، همچنان پابرجاست اگرچه تغییری اساسی در پویایی جبهه شمالی در پی حمله هوایی سه‌شنبه هفته جاری تل‌آویو به اهدافی در سوریه دیده نمی‌شود.

کارمون در ادامه افزود، حقیقت آن است که بخشی زیادی از ارتش اسرائیل چندین ماه است که پس از تهدیدات حزب‌الله در مرزهای شمالی در آماده‌باش است که منجر به هم ریختن اعصاب طرف اسرائیلی شده و وضعیت خوشایندی را برای حزب‌الله به وجود آورده است؛ این آماده‌باش هزینه مالی زیادی هم دارد.

در پی شهادت علی محسن، تل‌آویو از طریق سازمان ملل متحد نامه‌ای برای حزب الله لبنان ارسال کرد. المیادین در ارتباط با محتوای این پیام نوشت:‌ «محتوای پیام اسرائیل این است که تل‌‌‌آویو درباره حضور علی محسن اطلاعی نداشته و همچنین قصد کشتن او را نیز نداشته است».

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به ارسال این پیام برای حزب‌الله گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، ما آنچه باید می‌فرستادیم، به جایی که باید می‌فرستادیم، فرستادیم.

اخیرا، یک روزنامه صهیونیستی نوشت، نظامیان صهیونیست که از بیم وعده‌های حزب‌الله یک پایگاه خود در مرز لبنان را با عجله تخلیه کرده‌اند، اسناد مهمی را در آن جا گذاشته‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها