با اکثریت آرا؛

قطعنامه حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین در سازمان ملل تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش قطعنامه حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و حاکمیت بر سرزمین‌شان را تصویب کرد.
کد خبر: ۴۲۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ - 20November 2020

قطعنامه حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین در سازمان ملل تصویب شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش قطعنامه حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و حاکمیت بر سرزمین‌شان را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد روز پنج شنبه قطعنامه حمایت از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت را با اکثریت آرا مورد تصویب قرار داد.

این قطعنامه در کمیته سوم کمیسیون امور اجتماعی، انسانی و فرهنگی سازمان ملل متحد و با اکثریت قریب به اتفاق آرا به تصویب رسید.

۱۶۳ کشور به این قطعنامه رأی مثبت، ۵ کشور رأی مخالف و ۱۰ کشور رای ممتنع دادند.

رژیم صهیونیستی، آمریکا، جزایر مارشال و ایالات فدرال میکرونزی و نائورو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای مخالف دادند.

این قطعنامه ضمن تاکید بر حق فلسطینی ها برای تعیین سرنوشت خود از جمله حق برخوداری از یک کشور مستقل، از تمام کشورها، آژانس‌ها و سازمان‌های تحت مجموعه سازمان ملل متحد می‌خواهد از ملت فلسطین و همکاری با آنان برای رسیدن به حق سرنوشت خود در نزدیک‌ترین زمان ممکن حمایت کنند.

این قطعنامه همچنین بر ضرورت پایان هر چه سریع تر اشغالگری رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده است و همچنین تحقق عملیات صلح عادلانه، همیشگی و جامع میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی و با هدف ایجاد راهکار همیشگی برای حل نزاع بین دو طرف براساس راه حل تشکیل دو دولت تأکید دارد.

در همین راستا، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از رای قاطع مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از تصویب این قطعنامه استقبال کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها