رئیس پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد؛

«کوپ» اولین رده امدادرسانی در حوزه انتظامی

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه کلانتری و پاسگاه اورژانس نیروی انتظامی محسوب می‌شوند، گفت: اولین رده‌ای که در امر امدادرسانی در حوزه انتظامی ایفای نقش می‌کنند، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها هستند.
کد خبر: ۴۲۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ - 21November 2020

کلانتری‌ها اولین رده امداد رسانی در حوزه انتظامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در اختتامیه سومین دوره آموزشی «استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان» که به‌صورت سراسری و برخط برای هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری طی دو روز برگزار شد، با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه جهادگران نظم و امنیت، از تلاش‌های ارزشمند کارکنان نیروی انتظامی که از ابتدای شیوع این ویروس منحوس همگام و همراه با کادر درمانی کشور مستمراً به ایفای نقش پرداخته و از اول آذرماه نیز همچنان با قدرت و قوت بیشتری به اجرای طرح‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهند پرداخت، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، «اورژانس نیروی انتظامی» محسوب می‌شوند، افزود: کلانتری و پاسگاه‌ها اولین رده امدادرسان به امدادخواهان هستند که کارکنان مؤمن و متعهد آن در هر ساعت از شبانه‌روز در تمامی حوادث و اتفاقات بلافاصله در صحنه حاضر و متناسب با شرایط محیط مأموریت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: حضور به‌موقع و مقتدرانه و توأم با رافت کارکنان کلانتری در لحظه‌های نخستین وقوع وقایع می‌تواند فضا را تلطیف کند، به مردم آرامش بدهد و سکینه ایجاد کند.

سردار معصوم‌بیگی به اهمیت موضوع «مدیریت شرایط با رفتار صحیح کارکنان» اشاره و تصریح کرد: اگر فردی به شما مراجعه کند، می‌توانید با رفتار خودتان شرایط را مدیریت و به آن فرد آسیب‌دیده کمک کنید تا از شرایط بحرانی که بر وی چیره شده است، رهایی باید.

وی خطاب به کارکنان حاضر در دوره آموزشی افزود: در مواقعی خود را جایگزین افراد آسیب‌دیده قرار دهید تا این سؤال برای شما ایجاد شود که «اگر این شرایط برای من پیش می‌آمد، چطور دوست داشتم با من رفتار بشود»، پاسخ این سؤال می‌تواند ما را در اجرای بهتر مأموریت‌ها کمک و هدایت کند؛ لذا انتظار مردم و ما از کارکنان کلانتری و پاسگاه (کوپ) این است با کسانی که به آن‌ها ظلم شده است، ضمن اظهار هم‌دردی با محبت و مهربانی رفتار شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: حوزه کلانتری و پاسگاه این‌چنین است؛ با این نگاه وارد صحنه شوید، اولین ارزیابی مردم به رفتار و عمل شما بر می‌گردد، نقطه آغازین تعامل با گفتگو شروع می‌شود که باید صحیح و با مهارت باشد، اگر رفتار ما تلخ و ناصحیح لکن عمل ما درست هم باشد از جذابیت آن می‌کاهد.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: انتظاری که وجود دارد و به حق هم است، اینکه نسبت به مردم رفتار صحیح داشته باشیم به همین خاطر لازم است که تکنیک‌های رفتار صحیح را بیاموزیم و بکارگیریم؛ چرا که بسیار تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اهمیت رفتار صحیح از سوی کارکنان کلانتری و پاسگاه گفت: منطقی بودن، منعطف بودن، راستگو بودن، امین بودن، پاسخگو بودن، قوی بودن، استدلال در کلام به جای بلند کردن صدا، خیرخواه بودن، مقتدر بودن، به قوانین و مقررات مسلط بودن و... از بخش‌های رفتار صحیح است که باید فرا گرفت و عامل به آن بود؛ لذا ضروری است به جای اینکه صدای خود را بلند کنیم، منطق خود را قوی کنیم و شنونده خوبی باشیم، که به‌حمدالله چنین نیز هست؛ البته باید مستمر تقویت و ارتقاء یابد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت و ارزش کار کلانتری‌ها و مراکز انتظامی می‌فرمایند «کلانتری‌هایتان، پاسگاه‌هایتان، گشت‌ها و نیروهایتان در جلوی چشم مردم هستند، هر قضاوت که از شما انجام شود در درجه اول به کل نیرو‌های مسلح و بعد به مجموعه نظام تعمیم پیدا می‌کند»؛ لذا توجه به فرمایش معظم‌له اهمیت جایگاه شما کارکنان کلانتری و پاسگاه را می‌رساند؛ یعنی رفتار شما مبین جایگاه نیروی مسلح است و بالاتر از آن به نظام اسلامی تعمیم داده می‌شود.

سردار معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: در حقیقت قضاوت مردم به رفتار شما برمی‌گردد، جایگاه شما چنین جایگاه بلند، رفیع، ممتاز و بی بدیل است. اگر ما به حفظ جایگاهِ ارزشمند و مردمی خودمان دقت نکنیم، با توجه به اثری که رفتارمان دارد، ممکن است دچار غفلت و سهل‌انگاری بشویم، اما اگر بدانیم رفتارمان چقدر در رضایتمندی و قضاوت مردم مؤثر است، حتماً با دقت بیشتر و ظرافت‌های مؤثرتری به ادای وظیفه خواهیم پرداخت.

بنا بر این گزارش، همزمان با سومین دوره آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان، تعداد هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری سراسر کشور طی دو روز به‌صورت برخط با راهکار‌های تعالی رفتار آشنا شدند.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها