برهم صالح: عراق باید محور تقویت و ثبات منطقه باشد

رئیس جمهور عراق با تاکید بر ضروت مقابله با تروریسم گفت: عراق باید محوری در تقویت و امنیت و ثبات منطقه باشد و به حاکمیت آن احترام گذاشته شود.
کد خبر: ۴۲۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ - 21November 2020

برهم صالح: عراق باید محور تقویت و ثبات منطقه باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه الصباح، برهم صالح رئیس جمهور عراق، جان لوریمر مشاور وزیر دفاع انگلیس و نیز استفان هیکی سفیر لندن در بغداد را به حضور پذیرفت که طی آن بر لزوم همکاری بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و کاهش تنش در منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق اعلام کرد: جنگ علیه تروریسم همچنان ادامه دارد. همبستگی بین‌المللی برای ادامه جنگ با گروه‌های تروریستی به‌عنوان خطری فرامرزی که همه را تهدید می‌کند، ضروری است.

برهم صالح گفت: نیروهای امنیتی عراق موفق به شکست داعش شدند؛ اما برخی از داعشی‌ها هراز گاهی اقدام به تهدید امنیت و ثبات شهروندان در برخی مناطق می‌کنند. نیروهای امنیتی با هماهنگی ائتلاف بین‌المللی به مقابله و تعقیب و پیگرد تروریست‌ها و ممانعت از تحقق اهداف آنها، ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور عراق گفت: کاهش تنش‌ها در منطقه و بستن راه گروه‌های تروریستی که از روزنه‌ها و بحران‌ها برای تحقق اهداف خود در تهدید صلح و امنیت بهره‌برداری می‌کند، مهم است.

برهم صالح بیان کرد: باید در راستای تقویت فرصت توسعه و شکوفایی از طریق هماهنگی و اقدام مشترک حرکت شود. عراق باید محوری در تقویت و امنیت و ثبات منطقه باشد و به حاکمیت آن احترام گذاشته شود. ما مخالف این هستیم که عراق عرصه تسویه حساب‌ها شود.

از سوی دیگر مشاور وزیر دفاع انگلیس هم ضمن تایید اظهارات رئیس جمهوری عراق و اهمیت همکاری در مبارزه با تروریسم، ادعا کرد: انگلیس به حمایت از نیروهای امنیتی عراق از حیث آموزشی و تجهیز آنها و تحقق امنیت و ثبات در عراق پایبند است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار