ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ سرکرده القاعده؛

دیلی‌میل: منابع امنیتی مرگ الظواهری را تائید کردند

گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ سرکرده القاعده با ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه مقامات اطلاعاتی افغانستان و پاکستان، صحت این واقعه را تائید می‌کنند؛ سمت و سوی جدیدی به خود گرفت.
کد خبر: ۴۲۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ - 21November 2020

دیلی‌میل: منابع امنیتی مرگ الظواهری را تائید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه انگلیسی «دیلی میل» با لحنی مردد به بازنشر ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر فوت «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده اقدام کرد.

تردید از این بابت که هنوز القاعده به‌طور رسمی این خبر را تائید نکرده حال آنکه ظاهراً منابع امنیتی پاکستان و افغانستان خبر فوت او را بر اثر حمله آسم تائید می‌کنند.

نخستین بار عرب نیوز مدعی شد که با برخی منابع پاکستانی و افغانستانی گفت‌وگو کرده و آن‌ها مرگ الظواهری را تائید کرده‌اند.

ادعای عرب‌نیوز بعد از آن مطرح شد که چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی، اخبار مرگ سرکرده ۶۹ ساله القاعده که اصالتی مصری دارد؛ دست به دست می‌شود.

یکی از منابعی که با عرب نیوز صحبت کرده، مترجمی است که با القاعده ارتباط نزدیکی دارد. در روایت درج شده در نسخه پاکستانی این رسانه، به نقل از او، ادعا می‌شود: الظواهری در افغانستان در نتیجه حمله آسم فوت کرد چرا که تحت معاینات معمول قرار نگرفت.

منبع ادعایی دیگر، یکی از نیروهای امنیتی پاکستان در مناطق قبیله نشین مجاور مرز افغانستان است. او هم مدعی است که پاکستانی‌ها از بابت مرگ الظواهری به دلایل کاملاً طبیعی اطمینان دارند.

الظواهری آخرین بار در پیام ویدئویی که به مناسبت سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر منتشر شد؛ دیده شده بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها