فرمانده نزاجا به دفاع‌پرس خبر داد؛

نمونه‌هایی از تانک «کرار» در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته است

امیر حیدری گفت: نمونه‌هایی از تانک پیشرفته کرار که در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته است، مراحل تست و ارزیابی میدانی را می‌گذراند.
کد خبر: ۴۲۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲ - 22November 2020

نمونه‌هایی از تانک کرار در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته استامیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص عملیاتی شدن تانک «کرار» در سطح نزاجا اظهار داشت: تانک کرار هم‌اکنون هم در سطح نیروی زمینی عملیاتی شده و نمونه‌هایی از آن در اختیار این نیرو قرار گرفته است.

امیر حیدری در خصوص روند عملیاتی شدن این تانک پیشرفته در نیروی زمینی گفت: نمونه‌هایی ‌از این تانک را دریافت کرده و در اختیار یگان‌های زرهی قرار دادهایم تا ارزیابی‌های نهایی را بر روی آن انجام دهند و نواقص و نقاط ضعف را احصا کرده و به تکمیل شدن این پروژه بزرگ کمک کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تانک کرار پس از گذراندن مراحل تست و ارزیابی به‌‌طور انبوه در اختیار نیروی زمینی قرار خواهد گرفت.

امیر حیدری پیش از این به خبرنگار دفاع‌پرس گفته بود: تانک «کرار» بیش از ۱۰ آپشن از تانک‌های روز دنیا جلوتر است و این تانک که از هنر‌های وزارت دفاع محسوب می‌شود، بهترین تانک صحنه نبرد است.

فرمانده نزاجا همچنین از انعقاد قرارداد با وزارت دفاع جهت تولید انبوه تانک کرار خبر داده بود.

به گزارش دفاع‌پرس، تانک «کرار» که نماد اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی در حوزه رزم زمینی محسوب می‌شود از سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله‌یاب لیرزی، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز برخوردار است؛ همچنین کرار قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق را داراست.

تانک کرار که دارای توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب است، مجهز به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک است؛ این تانک قدرتمند دارای سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف است.

کرار در حوزه بقاء و ماندگاری به حفاظت زرهی مقاوم در برابر انواع سلاح‌های ضد زره مجهز شده و با استتار در برابر انواع سلاح‌های ضد زره محافظت می‌شود. استتار چندطیفی، مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ‌های الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های تانک کرار به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها