رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

سپاه پاسداران با تفکر بسیجی پایه‌گذاری شد

سردار «علی‌اکبر گرمه‌ای» گفت: همان مردمی که چندین سال پابه‌پای روحانیت با طاغوتیان مبارزه کرده و انقلاب‎شان را به‌ پیروزی رسانده ‎بودند، دوباره دورهم جمع شدند و با تفکر بسیجی، سپاه پاسداران را بنیان‎گذاری کردند. از این جهت می‌توان سپاه پاسداران را مردمی‌ترین مولود انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۴۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ - 21November 2020

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر گرمه‎ای»، رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: زمینه شکل‌گیری انقلاب مقدسی که در بهمن 1357 به پیروزی رسید، به 15 سال قبل از آن برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که امام خمینی (ره) در منبر حماسی خود در شهر مقدس قم، به لایحه ننگین کاپیتولاسیون اعتراض کردند و پس از آگاهی‌بخشی به عموم مردم، خشم ملت از این خیانت رژیم طاغوت برانگیخته شد و این پیام به دنیا مخابره گردید که اراده مردم ایران پشتوانه بصیرت روحانیت است.

وی افزود: بازداشت و تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب باعث شد تا آتشی در دل ملت ایران افروخته ‎شود که شعله‌های آن را می‌‎توان در مبارزات انقلابی مردم با رژیم مشاهده کرد. حتی پس از انقلاب، همدلی و همراهی این ملت با امام مهربان امت به ‎قدری بود که به محض شروع جنگ و در شرایطی که انقلاب در معرض خطر قرار گرفته ‎بود، بسیج مردمی همچون دریایی بیکران به میدان آمد و با اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش در مناطق عملیاتی حضور داشتند اما اراده مردم برای حفظ انقلاب‎شان باعث شد تا مستقیماً با بدخواهان اسلام و نظام اسلامی پنجه در پنجه شوند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا (ع) در ادامه سپاه پاسداران را مردمی‌ترین مولود انقلاب خواند و تصریح کرد: در چنین شرایط حساسی، همان مردمی که چندین سال پابه‌پای روحانیت با طاغوتیان مبارزه کرده و انقلاب‎شان را به ‎پیروزی رسانده بودند، دوباره دورهم جمع شدند و با تفکر بسیجی، سپاه پاسداران را بنیان‎گذاری کردند. از این جهت می‌توان سپاه پاسداران را مردمی‌ترین مولود انقلاب اسلامی دانست.

وی گفت: به خاطر ذات مردمی سپاه پاسداران هم بود که امام راحل با درایت مثال‌زدنی خود چنین تدبیر فرمود که سازمان بسیج مستضعفین از اردیبهشت سال 1359 به عنوان یکی از بازوهای سپاه پاسداران، زیرمجموعه این نهاد بابصیرت باشد و به همین علت، همزمان با ورود سپاه پاسداران به مناطق عملیاتی، نیروهای بسیج مردمی هم در معیّت پاسداران به‎ میدان آمدند.

گرمه‌ای با بیان اینکه واضح‌ترین تجلی بسیج فراگیر ملی در پشت جبهه بوده است، تأکید کرد: گرچه جنگ در رأس امور بود و به‎ عنوان خطری جدی برای انقلاب در کانون توجهات قرار داشت اما نباید از حماسه‌آفرینی‌های ملت در لجستیک جنگ غافل شد. همواره در آموزش‌های نظامی گفته می‌شود که هرکدام از طرفین جنگ که پشتیبانی بهتری داشته باشد، فاتح و غالب خواهد بود و با مطالعه تاریخ هم این موضوع قابل اثبات است؛ مثلاً در جنگ‌های ده ساله ایران و روس، اگرچه عباس میرزا توانست در جبهه‌های بسیاری در برابر نیروی متجاوز روس بایستد اما عدم پشتیبانی مناسب از طرف دربار فتحعلی شاه قاجار باعث شد تا دلاورمردی‌های عباس میرزا و رزمندگان ایرانی به شکست بینجامد و عهدنامه‌های ننگینی همچون قرارداد ترکمانچای و قرارداد گلستان به ما تحمیل شود.

وی افزود: در تاریخ دفاع مقدس وقتی می‌خوانیم که یک مادر پس از شنیدن خبر شهادت فرزند اول، بلافاصله فرزند دوم را راهی جببه‌ها می‌کرد، همین یک مورد به روشنی اثبات می‌کند که روحیه بسیجی به فرمان امام در 5 آذر سال 1358 در دل و جان تک تک مردم ریشه دواند لذا به‎ جرئت می‌توان ادعا کرد که «در جنگ بسیجیان خود به میدان آمدند و بقیه را هم به میدان آوردند».

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا (ع) اظهارکرد: تبلیغ، جذب نیرو، آموزش و سپس اعزام ازجمله خدمات بسیجیان در پشت جبهه‌ها بود که اغلب نادیده گرفته می‌شود. در سال‌های جنگ ما موارد بسیاری داشتیم از کارخانه‌داران و صاحبان صنایع بزرگ و کوچک که باور بسیجی در عمق قلب‌هایشان رسوخ کرده بود و متکی به همین باور، از منافع شخصی چشم‌پوشی کرده و بخش عمده‌ای از عواید و سود تولیدات خود را بدون چشم‎داشت به جبهه‌ها می‌فرستادند و حتی نام این افراد هم هیچگاه منتشر و رسانه‌ای نشد و تقدیری از آنان صورت نگرفت.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: شهدای گمنام که بسیجی‌تربن نیروهای انقلاب بودند، از گمنامی برای خود اسم و رسمی ساخته‌اند که آن‎ها را از هر فرد نامی، جاودانه‌تر کرده است. با مددگیری از انفاس طیبه شهدا که در زندگی ما حاضر و ناظر هستند، از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را نیز به جرگه آن مردان خدایی ملحق کند و عاقبت ما نیز همچون آنان ختم به بهترین خیرها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار