دیدار رئیس بنیاد شهید با ۲ خانواده شهید «دفاع مقدس» و «مدافع سلامت»

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه دیدار‌های مستمر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران با خانواده شهید مدافع سلامت «دکتر محمود پویانی‌راد» و خانواده شهید جانباز «محمد میرزاعبدالله» دیدار کرد.  
کد خبر: ۴۲۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 22November 2020

دیدار اوحدی با خانواده‌ ۲ شهیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگراندیروز (شنبه) در دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت «دکتر محمود پویانی راد» متخصص بیهوشی بیمارستان فیروزگر اظهار داشت: پزشکان و کادر درمان در حرفه‌ای مشغول هستند که جایگاه آن‌ها برای مردم همراه با آرامش است.

وی با اشاره به جایگاه کادر درمانی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: خداوند قدرتی را در پزشکان و کادر درمان قرار داده است که آرامش‌بخش هستند. پزشکان و کادر درمانی در این شرایط خالصانه و آگاهانه خدمت می‌کنند و به شهادت می‌رسند و این خدمت و ایثار ارزش مقدسی دارد و باید قدردان آن‌ها باشیم.

معاون رییس جمهور خطاب به خانواده شهید مدافع سلامت به ویژه مادر این شهید گفت: در روایت آمده است که شهدا نخستین کسانی که مورد شفاعت قرار می‌دهند والدین، همسر و فرزندانشان هستند و آن‌ها آگاهانه مسیر خود را برای رسیدن به شهادت با ایثار و فداکاری انتخاب کردند.

اوحدی همچنین در دیدار با خانواده جانباز شهید «محمد میرزا عبداله» گفت: شهدا زمانی که در سال‌های دفاع مقدس به جبهه‌ها می‌رفتند مسیر شهادت را انتخاب کردند و در وصیت‌نامه‌هایی که می‌نوشتند به این نکته اشاره می‌کردند که هدف آن‌ها شهادت است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به همسر این جانباز شهید گفت: شما به عنوان همسر شهید این عزت را داشتید که در کنار جانباز دفاع مقدس زندگی کنید و در شرایط سخت در کنار این جانباز شهید به عنوان یکی از بهترین‌های روی زمین باشید و موجب آرامش ایشان شوید.

وی با اشاره به ارزش شهدا در مسیری که طی کردند، خاطرنشان کرد: شهدا با عزت در این دنیا زندگی کردند و با مرگ آگاهانه همه چیز خود را فدای ارزش‌ها و ایران اسلامی کردند.

اوحدی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: هیچ انسانی از لحظه و زمان مرگ خودش خبر ندارد، اما شهدا با نثار جان خود با آرامش این دنیا را ترک کردند و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند.

گفتنی است، شهید مدافع سلامت دکتر «محمود پویانی راد» متخصص بیهوشی بیمارستان فیروزگر ۱۰ شهریور ماه به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سن ۵۹ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جانباز ۷۰ درصد شهید محمد میرزا عبداله سال ۵۹ در اثر اصابت ترکش در منطقه سوسنگرد به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و سرانجام ۲۳ آبان ماه سال جاری پس از ۴۰ سال جانبازی به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها