یادداشت/ حامد افروغ

استقرار «امامت»؛ بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی برای حیات‌بخشی به ملت ایران

سیستم امامت و امت بارزترین ثمره انقلاب اسلامی است که به مثابه سر و بدن به جامعه ایران بزرگ سر و شکل داده و با اعتماد و اعتقاد به ولایت در راس جامعه به عنوان جایگاهی مبتنی بر خداترسی و پاک‌دستی، قوام و دوام جامعه ایرانی را با وجود همه مشکلات، تضمین کرده است.
کد خبر: ۴۲۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۰ - 30January 2021

«امامت»؛ بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی برای حیات‌بخشی به ملت ایرانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ هر سال در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در سال 1357 بزرگترین شگفتی تاریخی قرن را رقم زد، افراد و اقشار به تبیین و چرایی وقوع انقلاب اسلامی پرداخته و عده‌ای هم به مقایسه و ورانداز آن مشغول می‌شوند.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های تاریخ بشر از زمان تولد تا کنون به یکی از بزرگترین سوال‌های ذهنی مورخین و تحلیلگران تبدیل شده است؛ سئوالی که جواب‌های نزدیک به حقیقیتی را در اختیار دشمنان این انقلاب و مردمش قرار داده است.

با شروع مبارزات امام راحل که اول با امر به معروف شاه وقت توسط ارسال نامه رخ داد، کسی تصور نمی‌کرد که این امر به معروف، در ادامه بی‌توجهی و تکبر رژیم پهلوی منجر به حذف یکی از دیرپاترین سلطنت‌های جهان شده و در هین حال از قبل انقلاب اسلامی، مردمی‌ترین نظام سیاسی جهان را بر کرسی حکومت بنشاند.

انقلاب اسلامی همانطور که از نامش پیداست، بر مبنای اصول و عقاید اسلامی آغازید و هدفش نهایی آن عمل به دستورات اسلام بود که این مهم بر دو اصل مهم استوار است، یکی امامت و دیگر امت. انقلاب اسلامی مانند بسیاری انقلاب‌های دیگر مردمی و بر اساس اراده مردم به پیروزی رسید، اما آنچه که باعث شد تا این انقلاب برخلاف سایر انقلاب‌ها بر اصول خود وفادار مانده و علی‌رغم کارشکنی‌ها و خیانت‌هایی که از سوی برخی مسئولین صورت می‌گیرد، پا بر جا باشد، وجود امام در راس آن بود.

سیستم امام و امت را به جرات می‌توان بهترین سیستم حکومتی دانست که به اشکال مختلفی می‌تواند ظهور و بروز کند که در ایران مردم ما روش مردمسالاری دینی و تکیه بر آراء عمومی را برگزیدند و جمهوری اسلامی را به جهان عرضه کردند؛ اما همانطور که گفته شد آنچه که از تلاش‌های مردم برای پیروزی انقلاب و پیشرفت آن صیانت می‌کند، وجود امامت در راس جکومت است. وجودی که چونان استخوان‌بندی به قوام و حفظ اصول انقلاب کمک کرده و به تلاش ملت برای دوام انقلاب معنا می‌بخشد.

سایر انقلاب‌ها چون مانند انقلاب مردم ایران از وجود امام به عنوان فردی متقی و خداترس و در عین حال با کفایت برای صیانت از انقلابشان بی‌بهره بودند، یاپس از عمر کوتاهی از بین رفتند یا از درون استحاله شده و باز بر همان پاشنه پیشین چرخیدند، بلایی که حتی انقلاب فرانسه نیز از گزند آن درامان نماند.

امام جامعه در واقع حکم سر جامعه ما را دارد، سری که اگر سالم باشد، بدنه نیز با هم زخم‌هایی که به آن وارد می‌سازند، سالم خواهد ماند که نمونه‌های بارز آن را در طول این سالیان مشاهده کرده‌ایمکه هدایت مردم در دوران گذار (تشکیل حکومت و قوام‌بخشی به انقلاب)، اداره جامعه در دوران دفاع مقدس، هدایت مردن در فتنه‌های 78، 88 و 96 و صیانت از اصول انقلاب و شریان های اصلی حیات انقلاب در دوره‌های مختلف مذاکره با دشمنان از جمله آنهاست.

لذا قاطبه ملت ایران با درک نعمت ولایت و امامت با وجود همه تبلیغات منفی و مسموم داخلی و خارجی علیه این رکن رکین انقلاب اسلامی، با اعتمادی آمیخته با اعتقاد به ولایت، همواره با عمل به دستورات آن، دشمنان را در نابود کردن ایران بزرگ ناکام گذاشته و امروز ایران را به قدرتی منطقه‌ای که خیزی برای جهانی شدن برداشته، بدل کرده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار