معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد؛

برگزاری جشنواره «سردار جنگل و پویش هم قسم» در گیلان

«جمیل غریب» گفت: نخستین جشنواره «سردار جنگل و پویش هم قسم» با هدف بزرگداشت میرزا کوچک در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ - 22November 2020

برگزاری جشنواره «سردار جنگل و پویش هم قسم» در گیلان

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «جمیل غریب» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان صبح امروز یکشنبه (2 آذر) درباره برگزاری جشنواره «سردار جنگل و پویش هم قسم» اظهار داشت: سیره سیاسی – اخلاقی میرزا، عکس سلفی از آرامگاه و تندیس میرزا کوچک در «شهرداری» و مستند تصویری از نمایش‌های ساخته شده از موضوعات این جشنواره است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در بخش نقاشی و دلنوشته، دوره متوسطه اول و دوم در بخش عکاسی، پوستر و نماهنگ و اولیاء و فرهنگیان نیز می توانند در بخش داستان کوتاه، عکاسی و نماهنگ شرکت کنند.

وی مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره را تا سی ام آذر ماه عنوان کرد و افزود: نحوه ارسال در سامانه شاد به آدرس Sajjad۱۱AzizpuorMirzakochakrasht است.

غریب، درباره قالب ارسال آثار تاکید کرد: نقاشی سایز A۴ با فرمت jpg، داستان کوتاه و دلنوشته فرمت pdf حداکثر دو صفحه A۴، پوستر «دیجیتالی» اصل اثر با فرمت jpg، نماهنگ حداکثر سه دقیقه، پادکست از کتاب سردار جنگل «ابراهیم فخرایی» حداکثر یک دقیقه، عکس دیجیتالی، اصل فایل با فرمت jpg است.  

وی با بیان اینکه به آثار برگزیده جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد، متذکر شد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۱۹۴۰۲۹۱۷ در واتساپ تماس بگیرند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

«میرزا یونس» مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت‌های محلی ایران را با هدف کسب استقلال، آزادی  و سربلندی ایران ایجاد کرد.

میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه نظام مستبد شاهنشاهی و ایادی بیگانه اش، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه‌های تالش در برف و بوران گرفتار و به شهادت رسید.

با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی (سوم ربیع الثانی ۱۳۴۰ ق) نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار