به مناسبت هفته بسیج؛

نخبگان و مبتکران بسیجی کردستان تجلیل شدند

همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از مبتکران و نخبگان بسیجی استان تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۴۲۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ - 22November 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ظهر امروز در این مراسم با نارضایتی از کم توجهی دولتمردان نسبت به نخبگان و مبتکران جوان گفت: امیدواریم در دولت جوان انقلابی راه برای نقش آفرینی هرچه بیشتر جوانان هموارتر شود.

سردار «سید صادق حسینی» اظهار کرد: عدم استفاده مطلوب از نخبگان جوان یک آسیب در جامعه ماست.

وی افزود: کارکرد بسیج در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری مشهود است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور نیاز به نخبگان دارد و حرکت آنان در حوزه تحقیقات، تولید و اختراع می تواند موتور پیشران کشور باشد.

سردار حسینی افزود: مخترعان و مبتکران جوان بسیجی می توانند اندیشه و تفکر معمار کبیر انقلاب در رابطه با پیشرفت علم را عملیاتی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: علم و عقیده راسخ در کنار هم می تواند به عنوان دو بال فرد را در کرانه های بلند آسمان به پرواز در آورد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: بسیجیان به این نتیجه رسیده اند که نباید برای پیشرفت کشور نگاهشان به خارج باشد و در این مسیر پیشرفت علم می تواند همه نیازمندی های کشور را رفع کند.

سردار حسینی افزود: به عنوان مثال اگر پروژه های سدسازی را در کشورمان در نظر بگیریم در دوران پیروزی انقلاب و طی این چهار دهه ما به پیشرفت هایی رسیده ایم که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی گفت: در علم پزشکی هم ما به پیشرفت های بزرگی رسیده ایم و در بخش نظامی، صنعت نفت، پتروشیمی و ساخت تجهیزات پالایشگاهی پیشرفت های بسیاری داشته ایم که همگی با تکیه بر توانمندی های داخلی بوده است.

سردار حسینی اذعان کرد: در دوره ای از نخبگان استفاده شد و موفقیت های بسیاری کسب کردیم اما اکنون و به ویژه در دولت اخیر نخبگان را کنار گذاشته اند.

وی افزود: همه ما باید بدانیم که کشوری که سلطه گر و غاصب و زورگوست به هیچی قانع نیست و برای اینکه همه چیز در اختیار خودشان باشد دست به هر اقدامی می زنند پس نمی توان با زورگویان دست دوستی داد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان ما اگر نخبه ای را پیدا کردند به دنبال جذب وی بر می آیند و اگر نتوانستند وی را جذب کنند حذفش می کنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد:متاسفانه ما در داخل از ظرفیت های نخبگان استفاده نمی کنیم به عنوان مثال طی چند سال اخیر بعضی ها  دستاوردهای هسته ای نخبگان جوان را با نگاه به خارج تضعیف کردند.

وی از نخبگان استان خواست که برای دو معدن موجود طلا در استان چارت اندیشی کنند و دست خارجی ها را از این منابع قطع کنند.

سردار حسینی افزود: دانشگاه ها باید مهد صنعت باشند و امیدواریم این نواقص با روی کار آمدن دولت انقلابی رفع شود.

وی عنوان کرد: در گام دوم انقلاب تاکید رهبری بر نقش آفرینی جوانان است و باید نسل سوم انقلاب را برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف توسعه ای کشور رهنمون کنیم.

سردار حسینی افزود: مکتب بسیج و تفکر بسیجی به عنوان مکتب پیش برنده باید ترویج یابد چرا که استعداد و هوش ایرانی ها در دنیا زبان زد است اما از این استعدادها خوب استفاده نمی شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: سرمایه اصلی کشور جوانان هستند و باید از این سرمایه ها به نحو احسن بهره بگیریم.

نخبگان سرمایه های ارزشمندی هستند

مسئول خانه نخبگان بسیجی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: نخبگان سرمایه های ارزشمندی هستند که محور توسعه و پشتوانه ای بزرگ برای توسعه همه جانبه هستند.

«مهدی عبدالملکی» افزود: امروز دشمن نبرد را به حوزه تفکر و اندیشه کشانده است و در این عرصه هم جوانان و نخبگان مورد هدف هستند.

وی افزود: الگوی بکارگیری نخبگان جوان در کردستان یک چرخ زنگ زده است و متاسفانه جریان هایی قصد ناامید کردن جوانان نخبه از داخل کشور و مجبور کردن آنان به مهاجرت به خارج از کشور را دارند.

عبدالملکی اظهار کرد: بسیج به عنوان قلب نبرد توسط نخبگان بسیجی در مسیر هویت بخشی به جوانان نخبه و مقابله با هجمه های هویتی دشمنان وارد عمل شده است.

در ادامه این مراسم نیز که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد از ۱۲ مبتکر، مخترع و نخبه بسیجی استان که در عرصه های ملی و بین المللی افتخار آفرینی کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار