فشار پارلمان عراق بر «الکاظمی» برای ارسال نتایج تحقیق درباره ترور سردار سلیمانی

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از اعمال فشار بر دولت مصطفی الکاظمی برای ارسال هرچه سریع‌تر نتایج تحقیق درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ - 22November 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مهدی تقی امرلی» نماینده عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (یک‌شنبه) اظهار داشت که این کمیسیون بر دولت «مصطفی الکاظمی» فشار وارد خواهد کرد تا گزارش ویژه مربوط به ترور فرماندهان پیروزی (سردار شهید قاسم سلیمانی، «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری از همرزمان آنها) را در اسرع وقت در اختیار پارلمان قرار دهد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: دولت ملزم است که طی روز‌های آتی، نتایج تحقیق درباره این پرونده و نیز گزارش معرفی طرف‌های همدست با آمریکایی‌ها در جنایت ترور فرماندهان پیروزی (شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس) در نزدیکی فرودگاه بغداد را به پارلمان ارائه کند.

امرلی با اشاره به اینکه پارلمان در حالی پیگیری جدی برای دستیابی به این گزارش است گفت که کمیسیون امنیت پارلمان عراق و نیز پارلمان بر دولت فشار وارد خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر نتایج تحقیقات در خصوص هدف قرار دادن مقر‌های الحشدالشعبی و نیز ترور فرماندهان پیروزی را به پارلمان ارائه کند. پس از ارائه این گزارش، پارلمان عراق نیز مجموعه توصیه‌هایی ارائه خواهد کرد.

پیشتر «ایناس المکصوصی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز از مصطفی الکاظمی خواسته بود که نتایج تحقیق درباره پرونده حمله آمریکا به فرودگاه بغداد و دیگر تحقیقات را در اسرع وقت به کمیته‌های پارلمانی بفرستد. زیرا طبق آیین‌نامه پارلمان، همه وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی موظف هستند نتایج تحقیقات را بدون نیاز به نامه‌نگاری‌های رسمی، به مجلس ارسال کنند.

وی تصریح کرده بود: «دولت الکاظمی علی‌رغم وعده‌های مستمر خود مبنی بر اعلام نتایج جنایت در فرودگاه بغداد و کشف تحقیقات درباره قاتلان تظاهرات‌کنندگان و همچنین مسئله، اخراج نیرو‌های آمریکایی و سایر تحقیقات، این کار را انجام نداده است، خصوصاً که این پرونده یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که دولت الکاظمی بر اساس آن تشکیل شده است.»

«جابر الفتلاوی» عضو فراکسیون پارلمانی الصادقون نیز هفته پیش از دولت الکاظمی خواست نتایج تحقیق در خصوص حمله به مقر‌های الحشد الشعبی را بدون هیچ گونه تعلل یا تعویقی به پارلمان ارسال کند.

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها