سردار «مرتضی کشکولی» خبر داد؛

اجرای ۱۸۱ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه استان لرستان از سال ۹۶

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۱۸۱ میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی کار انجام شده است، گفت: ۱۲ هزار و ۱۸۲ پروژه عمرانی و غیر عمرانی در این رابطه اجرایی شده است.
کد خبر: ۴۲۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ - 22November 2020

مطالبه گری و دشمن ستیزی از ویژگی های بسیج استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، امروز (یک‌شنبه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که به‌مناسبت هفته بسیج انجام شد، با اشاره به توسعه بصیرت سیاسی و دینی به‌عنوان ویژگی‌های بسیج، اظهار داشت: مطالبه‌گری، بسط مدیریت جهادی، ولایتمداری و دشمن‌ستیزی از دیگر ویژگی‌های بسیج است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان لرستان هزار و ۶۱۳ پایگاه مقاومت وجود دارد که ۶۵۸ مورد از آن‌ها در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه فعال هستند، عنوان کرد: بیش از ۱۸۰ هزار بسیجی فعال و کد دار در استان داریم که کل بسیجیان ما سه برابر این نیز هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) افزود: در حال حاضر ۱۰ گردان «امام حسین (ع)» و ۵۵ گردان «بیت‌المقدس»، هشت گردان خواهران «کوثر» و ۱۹ گردان «امام علی (ع)» ضد اغتشاش و حرفه‌ای در لرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه روزانه هزار و ۴۸ پایگاه مقاومت استان گشت «رضویون» را انجام می‌دهند، تصریح کرد: ۴۵۸ گشت در شب فعال هستند.

سردار کشکولی تصریح کرد: هر پایگاه مقاومت در استان، یک دسته رزمی باید داشته باشد که در حال حاضر بخشی دارند و بخشی نیز در حال راه‌اندازی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در استان ۲ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی داریم، تصریح کرد: هر پایگاه مقاومت یک گروه باید داشته باشد و ما به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه ۵۷۰ صندوق محله‌محور مردمی در سطح استان داریم، ادامه داد: بنا بوده که این صندوق‌ها در زمینه ایجاد اشتغال فعال باشند.

سردار کشکولی با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۱۸۱ میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی کار انجام شده است، بیان داشت: ۱۲ هزار و ۱۸۲ پروژه عمرانی و غیر عمرانی در این رابطه اجرایی شده است.

وی  ادامه داد: همچنین در حوزه اشتغال، ۴ هزار فرصت شغلی با ۶۹ میلیارد سرمایه‌گذاری ایجاد شده و این امر در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه در مباحث اجتماعی، ۵۱۸ طرح را در ۲۱ محله و هفت شهر عملیاتی کرده‌ایم، افزود: در این راستا، ساخت ۸۶ خانه محروم، ساخت هفت مسجد، ساخت ۲۷ خانه عالم، ۱۱ غسالخانه و… انجام شده است.

سردار کشکولی با اشاره به ساخت یک اردوگاه ماده ۱۶ معتادین متجاهر با اعتبار شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان، ادامه داد: این اردوگاه با ۲۰۰ نفر ظرفیت به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه ورزش نیز ۱۱ سوله ورزشی (۹ دی)، ۶۴ سوله ورزشی (صالحین) برای مردم، افتتاح هفت استخر، در دست ساخت بودن پنج استخر و… در استان عملیاتی شده است، گفت: همچنین ۸۳۷ سری جهیزیه نیز بین محرومین توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه از سال گذشته تا کنون ۴۷۰ تیم پزشکی و بهداشتی به محلات آسیب‌پذیر و روستا‌های استان اعزام شده است، عنوان کرد: شش بیمارستان صحرایی در روستا‌ها نیز مستقر شده است.

سردار کشکولی تصریح کرد: طرح «بهنام محمدی» و اتصال ۶۶ مدرسه، مسجد و خانه به هم در استان اجرایی شده و طرح بسیار موفق و تأثیرگذاری بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۵۰۰ حلقه صالحین و ۴۴ مهد قرآنی در استان لرستان، گفت: همچنین بسیج مهندسی کشاورزی نیز ۴۶۰ کارشناس کشاورزی را در روستا‌ها مستقر کرده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ دوره آموزشی کشاورزی در سطح روستا‌ها برگزار کرده‌ایم و ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ دام سبک و ۸۰۰ دام سنگین نیز واکسینه شده است.

سردار کشکولی با اشاره اینکه در جریان سیلاب پلدختر، ۵۷۹ گروه جهادی استان اعزام شدند، گفت: ۸۰۱ طلبه لرستانی در سیلاب و کمک به مردم حضور داشتند کار احداث ۳۶۰ خانه و تعمیر ۹۵۰ خانه نیز توسط بسیج لرستان و استان‌های دیگر انجام شد.

وی، بیان داشت: در بحث کرونا نیز ۱۱۲ هزار بسته معیشتی، ۳۰۰ هزار غذای گرم، ۲۳۷ جهیزیه، ۱۸۵ هزار بسته بهداشتی، ۱۰ هزار و ۴۹۰ لوازم التحریر، ۱۰۶ لوازم خانگی و… از سوی سپاه استان توزیع شده که بیش از ۵۷ میلیارد تومان در این زمینه، توسط سپاه استان خدمات‌رسانی شده است.

سردار کشکولی عنوان کرد: همچنین کمک‌های زیادی در زمینه تجهیزات، ماسک، مواد ضدعفونی و… به علوم پزشکی داشته‌ایم و ۴۹۱ پزشک و پرستار نیز در اختیار علوم پزشکی قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی»، گفت: قرارگاهی در این زمینه ایجاد شده و قرار است هر خانه یک پایگاه سلامت، بیماریابی، قرنطینه و غربالگری در این رابطه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار