مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه «قدس» گیلان خبر داد؛

اجرای طرح حمایت از ۲۰۰ باغ چای توسط بسیج جامعه کشاورزی گیلان

«مرتضی مرادی» با اشاره به اجرای طرح حمایت از ۲۰۰ باغ چای استان گیلان، گفت: این آمادگی را داریم که خدمات را با مشارکت سه ضلع مثلث «کشاورز - کارخانه - بسیج» اجرا کنیم.
کد خبر: ۴۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ - 22November 2020

اجرای طرح حمایت از 200 باغ چای استان گیلان

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ دوم پاسدار «مرتضی مرادی» مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه «قدس» استان گیلان، صبح امروز (یک‌شنبه) با اشاره به طرح «باغ-کارخانه» برای حمایت از محصول چای و اجرای طرح حمایت از ۲۰۰ باغ چای استان گیلان، اظهار داشت: چای، دومین محصول پراهمیت استان گیلان و نخستین محصول باغی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروزه محصول ارزشمند چای با آداب و رسوم اجتماعی مردم ایران عجین شده و به‌عنوان ارزان‌ترین نوشیدنی در دسترس، در کشورمان مطرح می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از باغات چای در ارتفاعات و کوه‌ها قرار دارند که از این نظر نیز زیبایی خاصی به مناظر این استان بخشیده‌اند.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه «قدس» استان گیلان با اشاره به ضرورت حمایت از محصول چای در این استان، خاطرنشان کرد: این محصول ارزشمند برای اینکه ارزش اقتصادی خود را از دست ندهد، باید مورد حمایت قرار گیرد و در صورت عدم حمایت از این محصول، شاهد ظهور ویلا‌ها و ساختمان‌ها در باغات خواهیم بود که باعث می‌شود این محصول پُرارزش از بین برود.

مرادی افزود: خوشبختانه سازمان چای کشور و پژوهشکده چای در سال‌های اخیر قدم‌های بزرگی با کمک به بخش‌های خصوصی برداشته‌اند و بسیاری از باغداران چای با مشارکت در زنجیره حمایتی به‌نوعی به خود و درآمد کارخانجات چای و همچنین به روند افزایش محصولات چای کمک شایان کردند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه کشاورزی آمادگی کمک و پای کار آوردن کشاورزان با اجرای طرح مشابه طرح «مطلوب‌سازی ساختار برنج» را در این محصول دارد، تاکید کرد: بسیج جامعه کشاورزی به کمک مهندسان بسیجی آمادگی ورود گسترده در همه باغات چای استان را دارد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه «قدس» استان گیلان متذکر شد: این آمادگی را داریم که خدمات را با مشارکت سه ضلع مثلث «کشاورز - کارخانه - بسیج» اجرا کنیم و این مجموعه در فاز نخست برای پایلوت کار قصد ورود به ۲۰۰ باغ را دارد و هم‌اکنون این فعالیت و همکاری سه‌جانبه در شهر‌های «رودسر» و «لاهیجان» همزمان با آغاز هفته بسیج آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار