حضور نسل جدید مدافعان با الگوگرفتن از فرهنگ دفاع مقدس

با شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در جهان به ویژه در ایران، خط دفاع عوض شده است.این‌بار به جای رخت نظامی، رخت سفید پرستاری و پزشکی باید به تن کرد.
کد خبر: ۴۲۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ - 23November 2020

نسل جدید مدافعان همچنان در صحنه حضور دارندگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ وقوع جنگ تحمیلی باعث شد نسل دلیرمردان و شیرزنان ایرانی دوباره به‌پا خیزند و این‌بار دشمن  بعثی را که به  خاک میهن عزیزمان تعدی کرده بود را خلع ید بکنند. هشت سال دفاع مقدس و وجود هزاران شهید، جانباز، آزاده و رزمنده گواهی است بر این ادعا که اینجا سرزمین رستم و کاوه و آرش است. چه عمار‌هایی که رفتند و اعتلای نام ایران را به یادگار گذاشتند.

در سال‌های پس از جنگ نیز این فرهنگ مقاومت باقی ماند. نمونه‌اش کمک مردم همیشه قهرمان ایران به مسلمانان لبنان، فلسطین، بوسنی و... بود که این کمک‌ها بیشتر به صورت کمک‌های مالی و اقتصادی داشت و جنبه‌ی نظامی و استراتژیک و امنیتی در آن کمتر بود. تا این که مساله‌ی داعش و تخریب حرم‌های اهل بیت علیهم السلام اجمعین پیش آمد. فرزندان همان آزادمردان و شیرزنان ایرانی که روزی در برابر ارتش عراق متجاوز ایستادگی کرده بودند، حالا جان در کف گرفتند و به خاطر باور‌های عمیق دینی و مذهبی خود رهسپار نبرد با داعش شدند. بسیاری از خبرنگاران، مستشاران نظامی و نوابغ نیرو‌های مسلح ایران در راه دفاع از حرم اهل بیت و برقراری امنیت در هلال شیعی جهان به فیض شهادت نائل شدند. در راس همه‌ی این شهدا، سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است.

حالا با شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در جهان به ویژه در ایران، خط دفاع عوض شده است. این بار به جای رخت خاکی و سبز نظامی، رخت سفید پرستاری و پزشکی باید به تن کرد. این چنین هم هست. بیشتر کادر‌های درمانی بیمارستان‌ها دقیقا همان مدافعان سلامتی هستند که نمونه دیگری از رسالت میراث‌داران جانبازان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم  را امروز به عهده دارند. این مبارزان خط مقدم دقیقا همان گنجینه‌ای را به ارث برده اند، که رزمندگان خط مقدم سردشت در کف داشتند، یعنی ایثار! یقینا آن رزمنده‌ای که در اوج بمباران شیمیایی ماسک خود را به کودکی چهار پنج ساله هدیه داد، معلم ادب و اخلاق آن پزشک و پرستاری است که امروز در اوج روز‌های سیاه کرونایی در بیمارستان‌ها خدمت می‌کنند. اکثر این نیرو‌های خدوم کادر‌ درمانی بی‌ادعاتر از آن هستند که حتی عضو گروه یا جنبش خاصی باشند. درست مثل رزمندگان سال‌های دفاع مقدس که بی ادعا نام‌نویسی می‌کردند و در هر دسته‌ای که جای می‌گرفتند، رهسپار دیار ایثار می‌شدند.

امروز با گذشت بیش از سه دهه از اتمام جنگ تحمیلی، فرهنگ ایثار و دفاع مقدس به اشکال دیگر در کشور موج می‌زند؛ و اینان نسل سوم مدافعان هستند. مدافعان وطن، مدافعان حرم و این بار مدافعان سلامت که برای هم وطنان خود این چنین ایثار می‌کنند. جا دارد هزاران بار به این نسل از مدافعان عرض ارادت کرد و خداقوت گفت.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها