رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی:

گام سوم «کمک مؤمنانه» از ۶ آذر در خراسان‌ جنوبی آغاز می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آغاز توزیع کمک‌های مؤمنانه از ۶ آذر در استان خبر داد و گفت: عرصه‌های فعالیت گام سوم نهضت «کمک مؤمنانه» پیرامون آزادسازی زندانیان، ترمیم و ساخت مسکن، تولید و اشتغال و توزیع جهیزیه خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ - 23November 2020

گام سوم «کمک مؤمنانه» از ۶ آذر در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی امروز ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد بسیج مستضعفین، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام عظمای ولایت مبنی بر استمرار فعالیت‌های جهادی و نهضت «کمک مؤمنانه» از ابتدای ماه ربیع‌الاول گام سوم این نهضت آغاز شده و تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مراحل قبلی نهضت «کمک مؤمنانه» حماسه و موج امید را در جامعه ایجاد و موجب همدلی بین نهادها، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و اقشار بسیج و آحاد مردم شد، اضافه کرد: گام سوم این رزمایش از ابتدای ماه ربیع‌الاول تا ماه شعبان ۱۴۴۲ و سال نو با استفاده از ظرفیت تمامی نهادهای خدمت‌رسان، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و اقشار مختلف بسیج و آحاد همیشه در صحنه مردمی در جهت هم‌افزایی و ارائه خدمات هرچه بهتر به هموطنان شروع به کار کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی با اشاره به عرصه‌های فعالیت گام سوم نهضت «کمک مؤمنانه» اضافه کرد: در این مرحله توزیع بسته معیشتی، لوازم‌التحریر و کمک درسی، بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی، آزادسازی زندانیان، ترمیم و ساخت مسکن، تولید و اشتغال و توزیع جهیزیه به نیازمندان و خانواده‌های کم‌بضاعت انجام می‌شود.

هنری از تشکیل کمیته‌های ذیل گام سوم نهضت «کمک مؤمنانه» خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته تهیه و توزیع سبد معیشتی، کمیته آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، کمیته بهداشت و درمان، آموزش و قرنطینه و توزیع بسته‌های بهداشتی، کمیته اشتغال، کمیته آموزش و پرورش، کمیته ازدواج آسان و تأمین جهیزیه  و کمیته مسکن تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در گام سوم نیز بین افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا توزیع می‌شود، ادامه داد: مراسم توزیع و اهدایی این کمک‌ها در تاریخ ۶ آذر در محل حسینیه جماران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ارزش کمک‌های جمع‌آوری شده از ابتدای شروع نهضت «کمک مؤمنانه»  در نیمه شعبان سال جاری تا دهه آخر صفر را بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد  ریال و ارزش تسهیلات اهدایی به نیازمندان استان را بالغ بر ۱۷۳ میلیارد  ریال ذکر کرد.

هنری خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای این رزمایش تاکنون بیش از ۲۵۸ هزار بسته معیشتی، ۱۸۰ هزار کیلو گوشت، بیش از یک میلیون ۸۳۰ هزار پرس غذای گرم، ۹۷۰ سری جهیزیه و دیگر اقلام مورد نیاز از جمله لوازم‌التحریر، پوشاک و کفش، نان و کارت هدیه در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار