سرهنگ ادیبی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد

امید بهره‌مندی از ظرفیت دولت در راهیان نور با سفارشات رئیس جمهور/ تشکیل قرارگاه راهیان نور دریایی در سپاه

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: باتوجه به اقبال عمومی و زیاد جامعه، نیاز به همراهی دستگاه‌های اجرایی است. انشاالله با سفارشی که رئیس جمهور کردند بتوانیم در مدت آتی از ظرفیت و توانمندی دستگاه‌های دولتی در حوزه راهیان نور بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۴۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ - 08March 2015

امید بهره‌مندی از ظرفیت دولت در راهیان نور با سفارشات رئیس جمهور/ تشکیل قرارگاه راهیان نور دریایی در سپاه

سرهنگ "نادر ادیبی" دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با دیدار مسئولان و دست اندرکاران ستاد مرکزی راهیان نور با رئیس جمهور اظهار داشت: جلسه خیلی خوبی بود و ما از رهنمودهای رئیس جمهور محترم استفاده کردیم. سفارشات ایشان به دستگاههای دولتی برای حمایت بیشتر از راهیان نور برای همه ما راهگشاست.

وی افزود: با توجه به اینکه حضور مردم در یادمانهای دفاع مقدس افزایش روزافزونی داشته است و سفر راهیان نور به عنوان یکی از محورهای گردشگری معنوی و معرفتی در جامعه ما مطرح شده و مردم داوطلبانه به این سفر میآیند این حجم گسترده از حضور مردم نیاز به حمایت بیشتری دارد.

سرهنگ ادیبی خاطرنشان کرد: ما باید پابه پای مردم در مناطق عملیاتی خدمات مناسب عمومی، فرهنگی و غیره ارائه کنیم و در حوزههای مختلف روایتگری، مبلغین، خادمین، توسعه یادمانهایی که بتواند در حقیقت بیانگر وقایع دفاع مقدس باشد خدمات ارائه کنیم.

امیدواریم با سفارشات رئیس جمهور از ظرفیت دولت در حوزه راهیان نور بهرهمند شویم

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه به حمدلله تاکنون توسعه مناسبی داشتهایم، اظهار داشت: باتوجه به اقبال عمومی و زیاد جامعه، نیاز به همراهی دستگاههای اجرایی است و این نیز همگامی دولت را میطلبد تا کمک بیشتری بکند و انشاالله با این جلسه و سفارشی که رئیس جمهور کردند بتوانیم در مدت آتی از ظرفیت و توانمندی دستگاههای دولتی در حوزه راهیان نور بهرهمند شویم.

وی در ادامه یکی از کارکردهای راهیان نور را عدم فراموشی حقیقت دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: نفس حضور مردم در مناطق عملیاتی یکی از کارکردهای راهیان نور برای یادآوری حماسههای آن دوران است و مردم، شخصیتهای بزرگ آن دوران را بشناسند و با حماسهها، مدیریت و عقلانیت در جنگ توسط رزمندگان و فرماندهان آشنا شوند.

تشکیل دبیرخانه جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری

سرهنگ ادیبی با اشاره به دیدار مسئولان ستاد راهیان نور کشور با رهبر معظم انقلاب در 26 اسفند سال گذشته، تصریح کرد: پس از آن دیدار و حضور ایشان در یادمان شرق کارون در تاریخ ششم فروردین 93 دبیرخانهای برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در ستاد مرکزی راهیان نور با حضور نمایندگان نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش، کارشناسان و غیره تشکیل شد.

وی افزود: در این دبیرخانه فرامین حضرت آقا را دنبال و برنامههای اجرایی برای تحقق این فرمایشات تدوین کردیم که اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام شده و برخی نیز در حال پیگیری است و انشاالله به نتیجه خواهد رسید.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به شناسنامه دار کردن یادمانها و زیارت با معرفت که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است، گفت: در حقیقت حضرت آقا نظرشان این بود که مردم بدانند در چه سرزمینی قدم میگذراند و شناختشان را نسبت به این سفر و این زیارت بیشتر کنند.

کتاب شناسنامه عملیاتها در روز ملی راهیان نور رونمایی میشود

سرهنگ ادیبی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت هنرمندان عزیزمان در رشته ادبیات و موضوعات هنری گروههایی تشکیل شد و الحمدلله شناسنامه عملیاتها در قالب کتاب در روز بیستم اسفندماه همزمان با روز ملی راهیان نور رونمایی و به مردم تقدیم میشود.

وی ادامه داد: موضوعاتی در ارتباط با زیارت با معرفت و شیوه این کار تدوین و تقدیم مردم میشود. در یادمانها نیز فضایی را ایجاد کردیم که حقیقت این مطلب ادا شود و مردم بدانند که در چه سرزمینی قدم میگذراند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: در بحث راویان که حضرت آقا فرموده بودند سعی شود از راویانی استفاده شود که دوران جنگ را درک کرده باشند، سازماندهی جدیدی در این حوزه صورت گرفت و در حال پیگیری هستیم.

تشکیل قرارگاه راهیان نور دریایی در سپاه

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهیان نور دریایی اشاره کرد و گفت: در این حوزه کار جدیتر و با سازماندهی بهتر صورت گرفته و قرارگاه راهیان نور دریایی در مجموعه سپاه تشکیل شده است.

سرهنگ ادیبی همچنین به تشکیل قرارگاههای راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت: قرارگاه راهیان نور دانش آموزی با فرماندهی سردار فضلی و معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای حمایت بیشتر از مجموعهی اعزام راهیان نور دانش آموزی تشکیل شده و همین طور قرارگاه راهیان نور شهید علم الهدی ویژه دانشجویان تشکیل شده که وزارت علوم و مجموعه کسانی که در حوزه دانشجویی نقش دارند مسئولیت این کار را بر عهده دارند. دبیریش به عهدهی سازمان بسیج دانشجویی و فرماندهی آن را سردار فضلی و جانشنینیش به عهده معاونت فرهنگی وزارت علوم آقای دکتر هاشمی است.

وی در پایان گفت: ما به دنبال این هستیم که با قوت بیشتر، سازماندهی بهتر و بسترسازی مناسب حضور زائرین در یادمانهای دفاع مقدس تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها