چهل‌سالگی سرو/

«بسیج و بسیجی» در کلام شهدای استان مازندران

به مناسبت هفته بسیج، گلچینی از وصیت‌نامه‌های شهدای استان مازندران با موضوع بسیج و بسیجی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ - 23November 2020

«بسیج» در کلام شهدای استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، وصیت‌نامه‌های شهدا امروز به عنوان گنجی ماندگار در اختیار مخاطبان قرار دارد. وصیت‌نامه‌هایی که هر واژه و کلمه‌اش بیانگر تفکر جهادی و انقلابی یک شهید است و راه و مسیر روشنی را پیش روی ما قرار می‌دهد. به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و چهل‌ویک سالگی هفته بسیج، گلچینی از وصیت‌نامه‌های شهدای مازندران با موضوع بسیج و بسیجی در ادامه می‌آید.

شهید ایوب کاظمی

نام پدر: اصغر

تاریخ تولد: ۱۳۴۶

تحصیلات: سوم راهنمائی

منطقه عملیات: سید صادق

تاریخ شهادت: ۱۱/۲/۱۳۶۷

وضعیت اشتغال: بخش غیردولتی

پیامی دارم برای اعضای بسیج و گروه مقاومت این است که مخلصانه کار کنند و از ادامه دهندگان راه شهدای اسلام باشند و حتماً به جبهه رفته و جبهه را خالی نکنند سعی کنید که تا حد امکان دعای کمیل و توسل شما قطع نشود.

شهید حسین علی شوبکلائی

نام پدر:، ولی الله

تاریخ تولد: ۱۲/۸/۱۳۴۴

تحصیلات: چهارم دبیرستان

منطقه عملیات:

تاریخ شهادت: ۱۵/۸/۱۳۶۲

وضعیت اشتغال: دانش آموز

به کلیه برادران انجمن اسلامی و بسیج این می‌باشد که در راه ولایت فقیه بوده تا بتوانم ادامه دهنده راه شهدا باشید.

شهید محمدعلی حسین‌پور

نام پدر: غلامعلی

تاریخ تولد: ۱۳۳۶

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: قلاویزان

تاریخ شهادت: ۱۲/۴/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

از بسیج گروه مقاومت می‌خواهم پیام رسان خون شهدا باشند، نترسید بخدا کمک به اسلام ترسی ندارد. شجاع باشید با دشمنان اسلام مقابله کنید. از انجمن‌های اسلامی و بسیج گروه مقاومت روستا تقاضامندم در حد توان خود کوشش کنید. نیرو‌ها را بکار گیرند و پشتیبان اسلام باشید. از برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی خواهان ادامه فعالیت هستم. ان‌شاءالله خدمتگزار را شناختید.

شهید علی رضائی

نام پدر: علی اکبر

تاریخ تولد: ۶/۳/۱۳۴۰

تحصیلات: دوم ابتدایی

منطقه عملیات: موسیان

تاریخ شهادت: ۱۶/۱۸/۱۳۶۳

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

از برادران بسیج و همه مردم رمنت می‌خواهم عظمت رمنت را خوب نگهدارید.

شهید محمود دیاری هریکنده‌ای

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: ۱۶/۴/۱۳۴۳

تحصیلات: فوق دیپلم

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: ۲۲/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بیکار

به برادران بسیجی و حزب اللهی عمل و وصیت می‌کنم اولاً خود را بسازیم تا الگوئی برای دیگران باشیم ثانیاً راه شهدا را ادامه بدهیم و مسئولین نهائی که به ما محول می‌شود به نحو احسن انجام دهیم و چراغ عقل خود را شور علم و خواندن کتاب‌های اسلامی و مذهبی روشن کنیم.

شهید چنگیز عالمین

نام پدر: بابا

تاریخ تولد: ۲۸/۸/۱۳۴۶

تحصیلات: پنجم ابتدائی

منطقه عملیات: فکه

تاریخ شهادت: ۲۲/۴/۱۳۶۷

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

سخنی با برادران انجمن اسلامی و بسیج گروه مقاومت شما برادران در این دوران قدر یکدیگر را بدانید و وحدت و یکپارچگی و همبستگی خود را از دست ندهید و سعی و کوششتان به این باشد که نیرو جذب کرده و دفع نکنید ومواظب این منافق‌های داخلی باشید و نگذارید در داخل انجمن و بسیج نفوذ کنند و از شما می‌خواهم که برایم مجلس را ساده بگیرید و به فکر کتابخانه باشید. زودتر آن را تمام کنید. برادران سعی کنید که کاری انجام دهید که رضای حق تعالی در آن باشد و مردم را از خود دور نکنید و کار‌ها را برای رضای خدا انجام دهید گر چه موجب نابودیتان تمام گردد.

شهید سید سلمان سلیمانی

نام پدر: میر غلامحسین

تاریخ تولد: ۳/۳/۱۳۴۰

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: سردشت

تاریخ شهادت: ۸/۲/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

سخنی با برادران و همسنگرانم که در بسیج و انجمن:

برادران عزیز هوشیار و بیدار باشید که خط اصیل اسلامی در زیر لوای مصلحت‌ها نگردد و حقیقت فدای مصلحت نشود که آنچه به آیندگان از اسلام خواهد رسید پوستینی و وارونه خواهد بود احیاناً نق زدن‌های بعضی از افراد مغرض دنیا پرست یا اشتباه یا برخورد فلان مسئول یا روحانی شما را از صحنه خارج نکند و همواره باید این مسئله در مد نظر باشد که وارث خون هزاران شهیدی هستیم که عاشقانه هستی خود را فدا کردند تا این انقلاب به دست ما رسید. توصیه این حقیر این است که راهم را ادامه دهید.

شهید حسین بابازاده

نام پدر: مرتضی

تاریخ تولد: ۲/۴/۱۳۳۸

تحصیلات: فوق دیپلم

منطقه عملیات: گیلانغرب

تاریخ شهادت: ۲۰/۹/۱۳۶۰

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

برادران محترم پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی را سعی کنید گرم نگه دارید و از این مکان‌های مقدس جوانان را آماده کنید و تا سربازی برای اسلام باشند به فرموده رهبر انقلاب برادران انجمن اسلامی دو تعهد دارند یکی اسلامی بودن خودشان و دیگر اسلامی کردن حوزه فعالیت خویش.

شهید علی اصغر یحیی‌پور گنجی

نام پدر: شعبانعلی

تاریخ تولد: ۲/۱۰/۱۳۵۰

تحصیلات: سوم راهنمائی

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: ۲۲/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

شما وقتی که گروه گروه می‌شوید دست از این عمل بردارید و به گفته امام عزیز در بسیج ادغام شوید و دست از این کار‌ها بردارید و به یاری همدیگر بشتابید و همدیگر را ضربه نزنید که همه گرفتاری‌های ما بر سر همین اختلاف نظرهاست. اگر همه ما در یک گروه تحت یک آرمان و به گفته ولایت فقیه در بسیج گرد هم آئیم و فعالیت‌های خودمان را بکنیم مطمئن باشید که هم موفق هستیم و هم اختلاف نظر‌ها بر طرف خواهد شد.

شهید سبزعلی خداداد

نام پدر: محمدتقی

تاریخ تولد: ۲/۱/۱۳۳۸

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: میمک

تاریخ شهادت: ۱۱/۹/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

برادران عزیز و حزب الله در بسیج مستضعفین بیشتر شرکت کنید و هر چه بیشتر در جلسات بسیج باشید؛ و بدانند که انجمن اسلامی خاری هستند در چشم ضد انقلاب و منافقان کوردل و از خدا بی‌خبر برادران اعضای انجمن اسلامی باید خیلی متوجه باشند که یک موقع خدای نکرده اشتباهاتی یا خطاهائی از آن‌ها سر بزند و قلب امام زمان (ع) را بدرد بیاورد و دشمنان اسلام از این کار خوشحال شوند شما برادران عضو انجمن اسلامی در هر محلی که هستید باید الگوی اسلامی در آن محل باشید اعضای انجمن اسلامی باید دارای اخلاق نمونه و کاملاً اسلامی باشند و برادران عضو انجمن اسلامی باید پیرو خط امام باشند و غیر از خط امام را در خود جای ندهند تا در جمع آن‌ها رسوخ کند و انجمن را به فساد بکشاند و در عضوگیری باید خیلی نمائید.

شهید علی رحمانیان

نام پدر: علی اکبر

تاریخ تولد: ۱/۳/۱۳۳۹

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: جفیر

تاریخ شهادت: ۴/۱۲/۱۳۶۲

وضعیت اشتغال: بخش دولتی‌ای برادران سپاهم، بسیجی‌ها،‌ ای همه کسانی که به هر نحو برای انقلاب شکوهمندمان کمک می‌کنید و نهایت تلاش خویش را در هر چه مستحکم‌تر نگهداشتن اهداف خون شهدا ما خانواده شهدای ما- مجروحین- و معلولین- رهبر ما- برخود متحمل می‌سازید هر چند اینجانب حقیر شرم دارم بگویم من یک سرباز اسلام بودم و... شهادت در راه خدا را انتخاب نموده‌ام و از هر چیز در دنیاست کشیدم بلکه شما در نزد خداوند مقامی والا و بزرگ دارید از شما می‌خواهم خدا را در همه اعمال خود ناظر گرفته و در خودسازی و اعتماد به نفس- کمال کوشش را بنمائید ان‌شاءالله توفیق شما برادران و خواهران را در انجام فرامین الهی و هر چه مستحکمتر ساختن اهداف شهدای گمنام از درگاه خداوند منان خواستارم خدای ناکرده کاری نکرده باشید بهانه‌ای در دست دشمنان و منافقین اسلام و جمهوری اسلامی داده باشید.

شهید حسین روح الله کشتلی

نام پدر: امرالله

تاریخ تولد: ۱/۱/۱۳۲۷

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: ۳۰/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

سلاح تبلیغات برنده‌تر از سلاح جنگ است برای حفظ و حیات وادامه حیات جامعه نیاز به گروه‌های ایثارگر و جانباز اسلامی است که در حال حاضر ضمن تقدیر از همه نیرو‌های ارتش نیروی هوائی، دریائی، ژاندارمری، و کمیته انقلاب تقویت نیرو‌های ارزنده و فداکار سپاهی و بسیج مردمی از ضروریات حکومت اسلامی است و باید توجه داشت که نیرو‌های دشمن خدای نکرده در آن نفوذ نکنند تا از داخل این دو نیروی عظیم اسلامی را بپوشاند.

شهید علیرضا خواجه کجوری

نام پدر: محمدرضا

تاریخ تولد:۲۸/۹/۱۳۴۰

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت:۱/۵/۱۳۶۷

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

مسئولین محترم ارگان‌ها و نهاد‌های شما نیز سعی کنید خادم خوبی برای امت حزب الله باشید. با پا برهنگان و محرومین که، ولی نعمت انقلابند. با احترام، با متانت و با خوش خلقی برخورد کنید. خودتان را با بسیجیان وفق از همه بسیجیان سلحشور و هم‌خدمتم از من به هر نحوی رنجیده خاطر و ناراحت شدند عاجزانه می‌خواهم که مرا عفو و حلالم کنید و همچنان در تشکیلات بسیج فعالانه حضور داشته باشند.

شهید قربانعلی شیخ خیریان

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: ۱۰/۱۲/۱۳۳۶

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: سراب

تاریخ شهادت: ۱۳/۴/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی‌ای عاشقان راه حسین (ع) و‌ای شیرمردان بیشه عشق و‌ای عارفان کوی یار و‌ای سربازان امام زمان (عج) و‌ای رهروان سوخته دل عاشق روح خدا خمینی بت شکن و‌ای شب زنده داران جبهه توحید و زاهدان شب و‌ای دمار گرفته از دشمن دون و‌ای عابدان پر ستیز حق‌ای تربیت شدگان در مکتب حسین (ع)‌. ای حامیان محرومان و ‌ای امید چشم مستضعفان بر خود ببالید که بخت یار شد و در عصری قرار گرفتید که انقلاب خونین به رهبری امام بزرگوار و عارف عاشق پیروز شد و شما لباس سبز و مقدس حسین (ع) و یارانش را پوشیده اید تا آنجا که امام شما را نور چشم خود می‌داند و بر بازوهایتان بوسه می‌زند چه سعادتی و چه سربلندی از این بالاتر. پس موقعیت خود را بسنجید و قدر این نعمت را بدانید و خود را از هر نظر آماده کنید تا همیشه بازوی پرتوان امام بمانید و حافظ انقلاب و ولایت فقیه باشید تا این انقلاب به دست صاحب اصلی خودش برسد.

شهید یزدان سلطان‌تویه

نام پدر: علی بابا

تاریخ تولد: ۲۰/۱۰/۱۳۴۵

تحصیلات: سیکل

منطقه عملیات: قلاویزان

تاریخ شهادت: ۱۲/۴/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

از افراد عادی محل تقاضا می‌کنم که در بسیج و پایگاه مقاومت شهید معلم کلائی عضو شوید و در هر سنی که هستید اشکال ندارد بسیج به سن سال کار ندارد بسیج به ایمان شما کار دارد. تک تک شما وظیفه دارید که بسیج را به مردم بفهمانید و همیشه دوست جوانان پاک و مخلص جبهه‌ای باشید.

شهید رحیم فتحی واوسری

نام پدر: رحمان

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

تحصیلات: سوم راهنمایی

منطقه عملیات: موسیان

تاریخ شهادت: ۱۸/۸/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: دانش آموز

از برادران انجمن اسلامی عاجزانه می‌خواهم که فعالیت بیش از پیش در انجمن را نمایید تا این انجمن دستخوش یک عده خود خواه و خودپرست و فرصت طلب قرار نگیرد.

شهید برارجان غلامزاده میر

نام پدر: تقی 

تاریخ تولد:۲/۵/۱۳۳۴

تحصیلات: فوق دیپلم

منطقه عملیات: خرمال

تاریخ شهادت:۲۶/۱۲/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش غیردولتی‌ای برادران بسیج و انجمن اسلامی و ‌ای برادران و خواهران حزب الله محل بدانید شما مسئولیت زیاد دارید برادران بسیج و انجمن مواظب برخورد‌ها و رفتارتان باشید. مبادا عملی از شما سر بزند که مردم نسبت به شما را فراموش نکنید جبهه یادتان نرود گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشید و شناخت خود را نسبت به اسلام و قرآن بیشتر کنید و تقوا و پرهیزکاری را پیشه خود سازید و آن‌هایی که با آرمان اینجانب مخالف بودند در هیچ مراسم راهش ندهید و آن‌ها را از مجلس بیرون نمائید.

شهید یحیی محسنی

نام پدر: جانبرار

تاریخ تولد:۲۰/۶/۱۳۴۵

تحصیلات: پنجم ابتدائی

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت:۴/۱۰/۱۳۶۵ 

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

حال روی سخنم با شما افرادی که در مساجد فعالیت می‌کنید و در بسیج شرکت کنید هر چند کوچکتر از آنم که به شما سفارش وفاداری انقلاب را بکنم.

شهید محسن گلی طبری

نام پدر: حسین آقا

تاریخ تولد:۶/۱۱/۱۳۴۵

تحصیلات: دوم دبیرستان

منطقه عملیات: دزفول

تاریخ شهادت:۲۲/۱۲/۱۳۶۳

وضعیت اشتغال: دانش آموز

و چند کلامی با برادران بسیجو سپاه دارم برادرانم شما که این نام مقدس را بر روی خود گذاشتید خیلی مسئولیت دارید البته شما خیلی پیش خدا عزیز و والا هستند و نگذارند کوچکترین ذره‌ای اختلاف بین شما بیفتد که تنها ابرقدرت‌ها با دو کلمه بسیج و سپاه بوحشت افتادند البته در ضمن اولش اسلام و قرآن است و پس قدر خود را بدانید و جبهه‌ها را خالی نگذارید تا اسلحه برادرت بر زمین افتد.

شهید قربان گاوزن

نام پدر: شجاع

تاریخ تولد:۲/۲/۱۳۴۳

تحصیلات:سوم دبیرستان

منطقه عملیات: مریوان

تاریخ شهادت:۱/۸/۱۳۶۲

وضعیت اشتغال: دانش آموز

وظیفه شما برادران که می‌خواهید کار کنید و از حرف امام گوش کنید انجمن اسلامی و بسیج شدن در راه خدا و بر علیه ضد خدا بجنگید انجمن اسلامی خوب نگهداری کنید و از انجمن اسلامی دفاع کنید نگذارید منافقان و افراد فاسد در انجمن دست جا کنند و به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و دل امام عزیزمان را بدرد بیاورند.

خدایا بر آنهائی لعنت بفرست که می‌خواهند به مسلمین ضربه بزند همه و همه در انجمن اسلامی شرکت کنید و تا خون شهیدان پایمال نشود.

شهید جانباز عزیزی قمی

نام پدر: باباعلی 

تاریخ تولد:۱۳۴۲

تحصیلات: دوم دبیرستان

منطقه عملیات: محور آبادان-ماهشهر

تاریخ شهادت:۲۱/۵/۱۳۶۰

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

وقتی که من شهید شدم مرا با لباس‌های بسیج که بر تنم است دفن کنید.

شهید عین الله خدابخشی

نام پدر: یدالله

تاریخ تولد:۱۰/۱/۱۳۴۱  

تحصیلات: سوم دبیرستان

منطقه عملیات: سرپل ذهاب

تاریخ شهادت:۴/۱۰/۱۳۶۰

وضعیت اشتغال: دانش آموز

پیامی که برای مردم دارم این است امروز روزی است که باید مردم مسلمان ایران ارتش سپاه بسیج اسلامی را تشویق و کمک کنند تا این سه لشکر الهی بتواند این کافران را از سرزمین اسلامی بیرون کند و پشت سر امام حرکت کنند و امام را تنها نگذارند.

شهید قاسم شعبان نتاج

نام پدر: موسی

تاریخ تولد:۲۰/۲/۱۳۴۲ 

تحصیلات: سوم دبیرستان

منطقه عملیات: رقابیه

تاریخ شهادت:۴/۱/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: دانش آموز

فرزندان پاکدامن را به بسیج و سپاه پاسداران بفرستید مگر نمی‌بینید که روز به روز بوی شهادت در کوچه‌های ما میدهد بقول رهبر ما که می‌گوید اگر سپاه نبود کشور هم نبود پس فرزندان شما سپاه اسلام و نگهبان اسلام هستند باید فرزندان خودتان را به بسیج سپاه پاسداران بفرستید به امید پیروزی اسلام بر کفر و منافقان زورگویان و ستمگران و ظالمان. همه شما را به خداوند می‌سپارم.

شهید علی‌اصغر ارمک

نام پدر: محمدتقی

تاریخ تولد:۲۳/۷/۱۳۴۵ 

تحصیلات: چهارم دبیرستان

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: ۱/۱۱/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

از شما مسئولین پایگاه مومن آباد می‌خواهم که بسیج آینده ساز را خوب بسازید و به جلسات آن‌ها اهمیت بیشتری بدهید و با این جلسات مذهبی ایمان خود را محکم کنید.

شهید ابراهیم عبدالله زاده

نام پدر: سید موسی

تاریخ تولد:۱/۶/۱۳۴۸   

تحصیلات: سوم راهنمایی

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: ۱۹/۱۰/۱۳۶۵  

وضعیت اشتغال: دانش آموز

می‌خواهم راه مرا ادامه دهید و نگذارید اسلحه من بر زمین بماند و در مسیر اسلام انقلاب باشید و در انجمن اسلامی و بسیج گروه مقاومت شرکت همه جانبه داشته باشید و برادرانم شما به جای من در همه دعای هفتگی شرکت کنید و با برادران بسیج همکاری نمائید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار