معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا همزمان با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

سردار آزادی گفت: بر اساس اعلام مسئول ستاد کرونا با آغاز طرح «شهید سلیمانی»، شاهد کاهش ۱۰ درصدی آمار مبتلایان در استان تهران هستیم.
کد خبر: ۴۲۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ - 23November 2020

کاهش ۱۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا همزمان با طرح «شهید سلیمانی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «عبدالرضا آزادی» معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی رادیویی ضمن تبریک هفته بسیج مستضعفین اظهار داشت: یکی از رسالت‌های بسیج امروز شناخت درست تهدیدات و تبدیل آن‌ها به فرصت است که در سال‌های اخیر به‌ویژه در سال جاری مهم‌ترین تهدیدی که ملت ما را آزار می‌دهد، تهدیدات اقتصادی و بیماری کرونا است که خوشبختانه بسیج در هر دو عرصه ورود پیدا کرده و تلاش‌های خوبی در بسیج به جهت تبدیل تهدید به فرصت در حال انجام است.

وی افزود: در سازمان بسیج، قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و فعال است و این باور وجود دارد که هم‌اکنون تنها راه مقابله با دشمن، توسعه تفکر ایجاد باور اقتصاد مقاومتی و درون‌زایی سرمایه‌های اقتصادی در درون نظام است که به جهت این مهم توسعه قطب‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه مشاغل خانگی در دستور کار بسیج قرار گرفته و هم‌اکنون در جای‌جای کشور فعالیت‌های خوبی به جهت شناسایی مزیت‌های هر منطقه در حال انجام است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در حوزه کشاورزی، بسیج طرح «همگام با کشاورز» در حال انجام است که تلاش می‌کند با همکاری مهندسان کشاورزی سطح زیر کشت و خروجی محصول‌های کشاورزی به‌ویژه پنج محصول اصلی گندم، برنج، دانه‌های روغنی و ذرت بیشتر شود و کشور را در این محصولات یا به خودکفایی برساند یا در خودکفایی نگه دارد.

سردار آزادی گفت: در حوزه صنعت، بسیج مهندسین صنعتی برای شناسایی مشکلات صنایع راکد کلینیک عارضه‌یابی را راه‌اندازی کرده و تاکنون توانسته است ۳۰۰ واحد صنعتی را شناسایی و آن را با همکاری دولت و بانک‌ها عارضه‌یابی و مشکلات‌شان را حل کند.

وی به اقدامات سازمان بسیج در بحث ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: ما در گام اول مقابله با ویروس کرونا طرح بسیج ملی مقابله با این ویروس با کمک وزارت بهداشت مشارکت فعالی داشتیم که در آن زمان تعداد فوتی‌ها و ابتلا‌ها به حداقل خود رسید و مجدداً بسیج طرحی را به وزارت بهداشت ارائه داده که طرح «شهید سلیمانی» بوده و اولویت و تمرکز بر پیشگیری و بیماریابی است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ابتلا رو به افزایش است و بر سیستم درمانی ما فشار می‌آید، اما این طرح بیماریابی محله‌محور و خانواده‌محور بوده که قریب به دو هزار تیم جامعه بسیج پزشکی ساماندهی شده‌اند و با استفاده از ظرفیت مراکز بهداشت و درمان و پایگاه‌های بسیج در محلات این عارضه‌یابی را آغاز می‌کنند که اگر فردی مبتلا به کرونا شود این فرد در شهر برای کار‌های روزمره تردد نکند و فرد بیمار و افراد نزدیک به آن زیر نظر پزشک قرار گیرند.

سردار آزادی بیان کرد: خوشبختانه این طرح به‌صورت آزمایشی در چند شهر اطراف تهران و کرمانشاه آغاز شده و بر اساس آنچه که از سوی مسئول ستاد کرونا استان تهران اعلام شده با آغاز طرح عارضه‌یابی در استان تهران آمار ابتلا به کرونا ۱۰ درصد در این استان کاهش پیدا کرده است؛ این خبر خوبی است و نشان می‌دهد که این طرح یک مبنای علمی دارد و اگر این طرح به‌صورت فراگیر انجام شود در یک ماه آینده کاهش آمار مبتلایان را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نیاز به بازآفرینی ذهنی در حوزه بسیج داریم و مبنای این بازآفرینی بیانات مقام معظم رهبری است که ایشان چندین مرتبه فرمودند «بسیج یعنی حضور در صحنه در جا‌هایی که کشور و ملت نیاز دارد»؛ بدان معنا که بسیج به جهت پر کردن خلأهای نظام آمده است که یک روز این خلأ در حوزه نظامی و دفاعی بوده و بسیج در آن حضور پیدا کرد، اما امروز نیاز‌های مردم در حوزه‌های اقتصادی، خدمت‌رسانی و فرهنگی است و بسیج باید خود را در این حوزه‌ها تعریف کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین گفت: در چند سال اخیر بسیج اقدامات عملی خوبی را کرده که به طور مثال در زلزله و سیل‌های مختلف بوده است و هم‌اکنون در بحث کرونا با گروه‌های جهادی خود به میدان آمد که پیشتاز این مهم بوده و این نقش‌آفرینی‌های عملی نیاز به تدوین، ترویج و انتشار صحیح این اتفاقات را دارد.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار