ادامه رایزنی میان مصر و روسیه درباره سوریه

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز با سفیر مصر در مسکو درباره اوضاع منطقه و به خصوص سوریه و لیبی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۲۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ - 23November 2020

ادامه رایزنی میان مصر و روسیه درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، امروز دوشنبه با «ایهاب نصر» سفیر مصر در مسکو هماهنگی رویکردهای دو کشور در قبال مسائل خاورمیانه را با محوریت اوضاع در لیبی و سوریه، بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این گفت‌‌وگو برخی مسائل روز و به خصوص ادامه توسعه همکاری‌های همه جانبه میان روسیه و مصر از جمله هماهنگی درباره مسائل منطقه‌ای با محوریت حل بحران‌ها در لیبی و سوریه مورد بحث قرار گرفت.»

وزارت خارجه روسیه گفت که این نشست به پیشنهاد طرف مصری برگزار شده است. پیش از این «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی از «علی عبدالعال» رئیس پارلمان مصر برای برگزاری یک نشست مشورتی در ۲۴ نوامبر آتی در مقر پارلمان مصر در قاهره دعوت کرد.

وزیر خارجه روسیه نیز اخیرا با همتای مصری خود هماهنگی تلاش‌ها میان دو کشور با هدف ایجاد راه حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به خصوص در لیبی و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها