فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

بسیج تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است/ اعتماد به خدا بزرگترین سرمایه بسیج است

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی گفت: اعتماد به خدا بزرگترین سرمایه بسیج است و بسیجیان هیچ زمانی منتظر امکانات و تجهیزات نمی مانند چرا که با اعتماد به قدرت و نصرت الهی و به کارگیری روحیه های جهادی و پای کار آوردن توان و ظرفیت های داخلی در میدان خدمت رسانی گام برمی دارند و بن بست شکنی می کنند.
کد خبر: ۴۲۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ - 23November 2020

بسیج تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است/ اعتماد به خدا بزرگترین سرمایه بسیج است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در آیین بهره برداری از ۱۴ پروژه در شهرستان محلات به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دایره بسیج در جهان اسلام و سایر کشورها وجود دارد چراکه بسیج یک فرهنگ و تفکر ارزشمند است و اگر در جامعه ای نهادینه شود آثار و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: طول ۴۱ سال گذشته ملت ایران با روحیه بسیجی توانسته بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و اگر امروز می خواهیم از شر تهدیدات و مقاطع حساس به خوبی عبور کنیم باید به فرهنگ و روحیه بسیجی توجه بیشتری داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: اعتماد به خدا بزرگترین سرمایه بسیج است و بسیجیان هیچ زمانی منتظر امکانات و تجهیزات نمی مانند چرا که با اعتماد به قدرت و نصرت الهی و به کارگیری روحیه های جهادی و پای کار آوردن توان و ظرفیت های داخلی در میدان خدمت رسانی گام برمی دارند و بن بست شکنی می کنند.

وی با بیان اینکه پایگاه بسیج نمادی از حکومت اسلامی است،گفت:تفکر مقاومت برگرفته از پایگاه های بسیج است و امروز تقویت پایگاه های بسیج بر پایه مسجد محوری یکی از اولویت های مهم سپاه است.

کریمی افزود: خوشبختانه امروز تنوع کار در پایگاه های بسیج موجب جذب جوانان و نوجوانان زیادی شده و پایگاه های بسیج در عرصه های مختلف نقش موثر و گسترده ای دارند که در طول این ۴۱ سال برکات و خیرات زیادی برای مردم و نظام اسلامی داشته اند.

وی ادامه داد: امروز پایگاه های بسیج به شکل مویرگی در درون کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می کنند و این شبکه عظیم در مقطعی باعث تشکیل جبهه مقاومت شد و امروز بنا به شرایطی که با آن روبه رو هستیم پایگاه های بسیج با رویکرد سلامت و بهداشت نقش آفرینی می کنند.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اینکه در دفاع مقدس پایگاه های بسیج با محوریت مساجد نقش موثری در پیروزی رزمندگان و سرافرازی ملت ایران داشتند،گفت: امروز باید این نقش مهم احیاء شود و این باید به نحوی باشد که نقش و کارکرد مساجد بر پایه رفع مشکلات مردم پیش رود.

وی افزود: عمق بخشی به انقلاب اسلامی، ترویج روحیه جهادی ، انقلابی ، ایثار و از خودگذشتگی و خدمت بی منت در عرصه های مختلف به مردم از مهمترین کارکرد پایگاه های بسیج است و این مجموعه مقدس با این کارکرد در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

کریمی بیان کرد: وجود پایگاه های بسیج در مساجد نقش بسیار تعیین کننده ای را به همراه دارد چراکه هم مساجد و هم بسیج برآمده از بطن مردم هستند و لذا هم افزایی آنها آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد و می تواند در راستای حل مشکلات مردم بسیار موثر باشند.

وی با بیان به اینکه امروز که دنیا تحت تاثیر ویروس منحوس کرونا قرار گرفته به وضوح دیدیم آن چیزی که توانست در این شرایط راهگشا باشد و تهدیدات را برطرف کند استفاده از روحیه جهاد، ازخودگذشتگی و مجاهدت بود که اینها از شاخصه های فرهنگ بسیجی هستند، گفت:بسیجیان خدمت رسانی به مردم را به عنوان عمل صالح می دانند و با این هدف همواره در انجام کارهای بزرگ پیشگام و پیشتاز هستند.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این طرح با هدف اصلی مقابله جدی با کرونا و قطع زنجیره شیوع با رویکرد تهاجم همه جانبه علیه بیماری کرونا و اقدامات دفاعی در تمام ابعاد با برای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت و کاهش آسیب های همه جانبه مردم در ۱۲ شهرستان استان با قوت در حال انجام است که در این راستا قرارگاه جهادی سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است.

وی افزود: همه باید در اجرای دقیق و درست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشته باشند و نباید به این طرح به عنوان تشریفات نگاه کرد و لذا الویت مهم برنامه ها درست اجرا شدن این طرح برای قطع زنجیره بیماری کرونا است.

فرمانده سپاه روح الله تأکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این طرح دنبال می شود آموزش عمومی مردم است چراکه مشخص نیست دوره این بیماری چه زمانی به اتمام می رسد و لذا در کنار کار مهم ، بردن خدمات سلامت و بهداشت در محلات برای مردم باید کار آموزش همگانی با جدیت دنبال شود که تشکیل قرارگاه های محله محور در این راستا است.

وی خاطر نشان کرد: سلامت و امنیت دو رکن اصلی یک جامعه محسوب می شود و امروز سپاه و بسیج برای حفظ و تقویت این دو رکن مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام 

نظر شما
پربیننده ها