با حضور مجازی مهمانانی از سوریه، عراق، لبنان؛

کنگره بین‌المللی «سیره فاطمی» برگزیدگان خود را شناخت

کنگره بین‌المللی «سیره فاطمی» با ارائه مقاله‌های برتر به کار خود پایان داد.  
کد خبر: ۴۲۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 24November 2020

کنگره بین المللی سیره فاطمی برگزیدگان خود را شناختبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، وبینار اختتامیه کنگره بین‌المللی «سیره فاطمی» با هدف ترویج گفتمان فاطمی با حضور مریم مجتهدزاده، مریم کوهساری، دبیر علمی کوهساری و فاطمه علمداری، دبیر اجرایی کنگره سیره فاطمی و میهمانانی از کشور لبنان، عراق و سوریه  برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: سیره فاطمی به عنوان یک مکتب تمام و کمال یافته برای تعلی زنان و البته تمام بشریت، جهت بخش و آگاهی دهنده است.

وی اظهار داشت: مکتب فاطمی به جهت ویژگی منحصر به فردش تفکر ساز است و همواره به دنبال آگاهی بخشی است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه مکتب فاطمی برای همه ابعاد وجودی فردی، خانوادگی و اجتماعی زن مسلمان، برنامه مشخص و خلاقانه دارد، تصریح کرد: برنامه این مکتب مبتنی بر رافت، حلم، آگاهی و البته در میدان بودن است.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه در این گفتمان به خصوص برای جامعه بانوان سراسر جهان چند ویژگی و درس آموزی نهفته است، خاطرنشان کرد: گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جهت ‌ می‌دهد و از سیر در تفکرات جعلی پیشگیری می‌کند. همچنین گفتمان فاطمی به تعبیر حضرت آقا یک برنامه عمل از ابتدا تا انتهای راه است یعنی در هیچ نقطه‌ای از زندگی تنهایمان نمی‌گذارد.

مجتهدزاده افزود: این گفتمان بسیط و بی انتها، قدرت ایجاد چنین جریانی را در حیات اجتماعی دارد که می‌تواند عالی‌ترین شئون حیات بشری را شکل دهد

وی بیان داشت: این تفکر برای همه حوزه‌های شأن وجودی زنان برنامه دارد. هم هویت را لحاظ می‌کند هم خانواده و هم اجتماع را.

مجتهدزاده اظهار داشت: امروز این گفتمان و تفکر در غربت نشناختن ماست. این گفتمان و برنامه عمل الحاقی به آن، زنده، پویا و آماده تعالی بخشی به همه عصر‌ها و زمان هاست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: امروز جامعه جهانی تشنه معنویت باید با غور علمی و تفکر در گفتمان و اندیشه خود را از بند استکبار و تفرعن برهاند و البته وظیفه جامعه مسلمان و به خصوص زن مسلمان ایرانی در این باره بسیار سنگین‌تر است.

وی ادامه داد: این حرکت نوپا که در قالب اولین کنگره سیره فاطمی شکل گرفته است ان شاءالله یک گام رو به جلو و حیات بخش در شناخت و شناساندن سیره فاطمی به همه حقیقت طلبان باشد و زمزمه جاری این بانوی بزرگ جهان اسلام را همچون دریایی مطهر و با عظمت به دل و قلب همه ما‌ها بیاویزد و ان‌شاءالله با همت و مساعت پژوهشگران، هنرمندان و همه محققین و علاقه‌مندان این عرصه بتوانیم یک نقشه راه مطمئن و ثمربخش را در مسیر شناخت و ترویج سیره فاطمی به دست آوریم.

گفتنی است بالغ بر دو هزار مقاله  به دبیرخانه ارسال شده بود، از این تعداد  ۱۴۶ مقاله مورد قبول و هشت مقاله برتر انتخاب شد.

از چهار نفر برگزیده اول با اهدای یک کارت هدیه ۲۰ میلیون ریالی از طرف گروه صنعتی اجتماعی امید نور، یک کارت هدیه پنج میلیون ریالی از طرف آستان قدس رضوی، تندیس نفیس کنگره بین المللی سیره فاطمی، تابلوی نفیس فرهنگی اهدایی آستان قدس رضوی، لوح تقدیر و گواهینامه، بسته فرهنگی ویژه اهدایی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و گروه صنعتی اجتماعی امید نور تقدیر شد.

از چهار نفر برگزیده دوم با اهدای یک کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی از طرف گروه صنعتی اجتماعی امید نور، یک کارت هدیه پنج میلیون ریالی از طرف آستان قدس رضوی، تندیس نفیس کنگره بین المللی سیره فاطمی، تابلوی نفیس فرهنگی اهدایی آستان قدس رضوی، لوح تقدیر و گواهینامه، بسته فرهنگی ویژه اهدایی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و گروه صنعتی اجتماعی امید نور تقدیر شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار