واکنش رسانه‌های سعودی به خبر دیدار نتانیاهو و بن سلمان

خبر سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی و دیدار با ولیعهد این کشور بازتاب ضعیفی در رسانه‌های سعودی داشت و البته همگی با استناد به سخنان وزیر خارجه سعودی منکر این دیدار شدند.
کد خبر: ۴۲۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ - 24November 2020

واکنش رسانه‌های سعودی به خبر دیدار نتانیاهو و بن سلمانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روز دوشنبه رسانه‌ای صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، روز یکشنبه در سفری «محرمانه» به عربستان سعودی رفته است. بر اساس این گزارش‌ها، نتانیاهو در این سفر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که به ریاض سفر کرده بود، دیدار کرده است.

گزارش شده که رئیس موساد نیز در این نشست حضور داشته است، اما روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرده که جزئیات جلسه از وزیر خارجه و وزیر جنگ این رژیم مخفی نگه داشته شده بود. ‎

پس از گذشت چند ساعت از این گزارش «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در توئیتی، خبر دیدار محمد بن سلمان و نتانیاهو را منکر شد و ادعا کرد که نشست نئوم تنها بین مقامات سعودی و آمریکایی بوده است.

‎ نتانیاهو نیز حاضر به اظهارنظر درباره خبر دیدار محرمانه اش با ولیعهد سعودی در خاک عربستان نشد و از رد یا تکذیب آن طفره رفت. در پی انتشار این گزارش‌ها یک وزیر کابینه اسرائیل نیز سفر نتانیاهو به عربستان و نشست وی در نئوم را تأیید کرده است.

رسانه‌های سعودی نیز چند ساعت بعد از انتشار این خبر با بازتاب ضعیف آن، شروع به تکذیب دیدار نتانیاهو با محمد بن سلمان در خاک عربستان کردند.

در این راستا روزنامه «عکاظ» عربستان وابسته به کاخ پادشاهی این کشور با تکذیب خبر سفر نتانیاهو به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان به ادعا‌های «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی اشاره کرد.

این روزنامه سعودی به نقل از فیصل بن فرحان نوشت: گزارش‌های منتشر شده از دیدار ادعایی میان شاهزاده محمدبن سلمان و مسئولان اسرائیلی از جمله نخست‌وزیر اسرائیل صحت ندارد و کاملا کذب است.

روزنامه «الحیات» عربستان نیز در واکنش به خبر سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر تکذیب خبر مذکور را تکرار کرد.

الحیات نوشت: «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه روز دوشنبه در صفحه توییتر خود اعلام کرد: دیدم که برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر دیدار مسئولان اسرائیل از جمله نخست‌وزیر آن با ولیعهد کشورمان ضمن سفر اخیر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان منتشر کرده‌اند، تاکید می‌کنم که این خبر تماما کذب و ادعاست.

شبکه «العربیه» وابسته به عربستان نیز در پیروی از رسانه‌های سعودی همین ادعا‌ها را مطرح کرد.

العربیه در این زمینه گزارش داد: شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی روز دوشنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰ دیدار ولیعهد با مقامات اسرائیلی را تکذیب کرد.

شبکه العربیه در ادامه نوشت: فیصل بن فرحان گفت که چنین دیداری صورت نگرفته و شاهزاده محمد بن سلمان تنها با حضور مسئولان آمریکایی و سعودی با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

روزنامه «الریاض» عربستان نیز دیدار نتانیاهو و محمد بن سلمان را تکذیب و به همان اظهارات وزیر خارجه عربستان اشاره کرد.

الریاض اعلام کرد: شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه در توییتی در واکنش به ادعا‌های مطرح شده در روزنامه‌های صهونیستی توضیح داد که هیچ دیداری میان شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل صورت نگرفته است.

روزنامه «الشرق‌الاوسط» نیز در اقدامی مشابه همین ادعا‌های سایر رسانه‌های سعودی را مطرح کرد و نوشت: شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در شهر «نئوم» با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره آخرین تحولات خاورمیانه و در حضور مسئولان سعودی و آمریکایی گفتگو کرده بودند.

این روزنامه وابسته به عربستان همچنین نوشت: هیچ یک از مسئولان اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو در این دیدار حضور نداشته‌اند.

نکته جالب توجه در بازتاب خبر دیدار نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی با ولیعهد عربستان در خاک این کشور در رسانه‌های سعودی آن است که این رسانه‌ها خبر مذکور را در حاشیه اخبار خود منتشر و حتی در تیتر خبر نیز اغلب از آوردن جمله «دیدار نتانیاهو با بن سلمان» خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها