مسئول بسیج دانشجویی استان قم مطرح کرد؛

تهیه و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی از سوی دانشجویان بسیجی قم

جواد رفعت نژاد گفت: بیش از چهار هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مومنانه از سوی دانشجویان بسیجی قم در بین نیازمندان توزیع شد.
کد خبر: ۴۲۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ - 24November 2020

تهیه و توزیع چهار هزار بسته معیشتی از سوی دانشجویان بسیجی قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «جواد رفعت نژاد» مسئول بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: امام خمینی (ره) در اوج تهدیدات و مشکلات و شرایط آن دوران یک فرصت و معجزه‌ای به نام بسیج را تشکیل دادند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی در واپسین ماه‌های عمر با برکت حضرت امام و به فرمان ایشان در دوم آذرماه سال ۶۷ شکل گرفت که اهداف بسیج دانشجویی نیز با تاسی از آرمان‌های ایشان و رهبر فرزانه انقلاب دنبال می‌شود.

رفعت نژاد با اشاره به اینکه از مجموع ۶۰ هزار دانشجو در استان، ۱۵ هزار نفر عضو بسیج دانشجویی هستند، افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان بسیج دانشجویی بر عهده معاونت رشد و کادرسازی است که از مهم‌ترین ماموریت آن توانمندسازی کادر متناسب با نیاز‌های انقلاب می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت نخست بسیج دانشجویی این است که تربیت کادر تراز انقلاب را دنبال نماید تا آن‌ها در ماموریت‌های انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند و در همین راستا دوره‌های مختلفی نظیر ولایت و خط امام توسط بسیج دانشجویی برگزار شده است.

مسئول بسیج دانشجویی قم با اشاره به اقدامات بسیج دانشجویی در زمینه مقابله با کرونا بیان کرد: قرارگاه شهید قاسمی توسط بسیج دانشجویی در این زمینه شکل گرفت و دبیری آن بر عهده علوم پزشکی بود که تا امروز این قرارگاه برکات زیادی داشته است.

رفعت نژاد افزود: با توجه به کمبود ماسک در استان قم بسیج دانشجویی به این حوزه ورود پیدا کرد و توانست مجوز‌های لازم را دریافت کرده و اقدام به تولید ماسک کند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی قم تا کنون ۲/۵ میلیون ماسک تولید کرده و روزانه ظرفیت تولید ۷۰ هزار ماسک را دارد و ۳۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی وارد قم کردیم و به ۱۱ استان ارسال شد و دانشجویان بسیجی به ۲۰ فرمول مختلف در زمینه تولید ژل و محلول ضد عفونی دست پیدا کردند.

رفعت نژاد خاطرنشان کرد: در زمینه کمک مومنانه بیش از چهار هزار بسته معیشتی میان نیازمندان قمی توزیع شد وبالغ بر یک میلیارد تومان جمع آوری گردید و در سامانه ۴۰۳۰ نیز ۶۰ دانشجوی بسیجی فعال شدند و به کمک مرکز بهداشت استان اطلاعات مورد نیاز در زمینه ویروس کرونا را به مردم ارائه دادند.

رفعت نژاد ادامه داد: گروه‌های جهادی زیر نظر بسیح دانشجویی مشغول فعالیت هستند که دو گروه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند که گروه دندانپزشکی در شهرک قائم قم حضور پیدا کرده و افراد نیازمند را به صورت رایگان ویزیت کردند.

وی افزود: در حوزه صنعت نیز قرارگاه جهش تولید در استان قم شکل گرفت که دانشجویان دانشگاه صنعتی ورود پیدا کرده و در راستای پایش واحد‌های تولیدی صنعتی اقدام کردند تا از تعطیلی برخی از شرکت‌ها و تعدیل نیرو جلوگیری شود.

مسئول بسیج دانشجویی قم گفت: قرارگاه شهید احمدی روشن و قرارگاه شهید تهرانی مقدم درزمینه فعالیت‌های پژوهش محور اهتمام دارند.

رفعت نژاد در پایان گفت: فضایی که در کشور مشاهده می‌کنیم و گرفتاری‌های معیشتی همه دارای علاج است و آن فقط نگاه به داخل و اعتماد به نسل جوان و دانشجویان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار