مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد؛

معرفی رخداد بمباران 4 آذر اندیمشک با زبان رسانه و هنر به نسل امروز

سردار «عباس یوسفی» گفت: شهرستان اندیمشک در چهارم آذر ۱۳۶۵ شاهد طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن بعثی بود که در تاریخ پرفراز و نشیب این دیار ماندگار شده و همه ما موظف هستیم که این حادثه را به بهترین شکل ممکن و با زبان رسانه و هنر به نسل امروز معرفی و تبیین کنیم.
کد خبر: ۴۲۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ - 25November 2020

معرفی رخداد کم نظیر بمباران 4 آذر اندیمشک با زبان رسانه و هنر به نسل امروز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان،  سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز در دیدار با سرهنگ پاسدار «احسان کریمپور» فرمانده سپاه اندیمشک با اشاره به گرامیداشت رخداد تاریخی ۴ آذر اظهار داشت: کمتر کسی است که نام خوزستان را شنیده ولی ۴ آذر ۱۳۶۵ اندیمشک، روز سراسر فداکاری‌، بمباران، خون و حماسه مردم این خطه را به خاطر نداشته باشد.

وی افزود: اعتراف می‌کنم که در قبال حماسه‌ها و فداکاری ها و موقعیت استراتژیک شهر و مردم مقاوم اندیمشک  به عنوان دروازه میزبانی خوزستان از رزمندگان سراسر کشور در طول دوران دفاع مقدس، آنگونه که باید، کار فرهنگی، محتوایی و تبلیغاتی نشده است.

یوسفی گفت: شهرستان اندیمشک در چهارم آذر ۱۳۶۵ شاهد طولانی ترین بمباران هوایی دشمن بعثی بود که در تاریخ پرفراز و نشیب این دیار ماندگار شده و همه ما موظف هستیم که این حادثه را به بهترین شکل ممکن و با زبان رسانه و هنر به نسل امروز معرفی و تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: بدون تردید هر وجب از خاک پرافتخار خوزستان تداعی گر حماسه‌های شیرزنان و دلیرمردانی است که با ایمان و اعتقاد راسخ خود قدم در ره عشق نهادند تا اسلام و انقلاب پیروز نبرد علیه باطل باشد.

در ادامه جلسه سرهنگ کریمپور نیز به اهمیت رخدادهای مختلف حادث شده در شهر اندیمشک پرداخت و خواهان همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در باب ایجاد یک فضای موزه‌ای و دفتر نمایندگی بنیاد در این شهر شد تا بتوان در آن فضاها نسبت به احصا، تدوین و انتشار محتوا و اسناد دفاع مقدس مبادرت ورزید.

چهارم آذر سال ۱۳۶۵ در اوج ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمن متجاوز، اندیمشک مورد هجوم ددمنشانه ۵۴ فروند هواپیمای دشمن قرار گرفت.

حمله وحشیانه جنگنده‌های هوایی دشمن در این روز ۳۰۰ تن را در اندیمشک شهید و ۷۰۰ نفر دیگر را مصدوم کرد.

بمباران هوایی اندیمشک از سوی دشمن بعثی به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید. این حمله هوایی دشمن را طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن در دوران جنگ تحمیلی دانسته‌اند. شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان بیش از یک‌هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها