چرایی سفر نتانیاهو به عربستان و برگزاری نشست سران مثلث شرارت در سواحل دریای سرخ

سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو به عربستان و تکذیب آن از سوی مقام‎های ریاض در حالی که رژیم صهیونیستی آن را تایید کرده، موجب ایجاد گمانه زنی های متفاوتی شده است.
کد خبر: ۴۲۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 25November 2020

چرایی سفر نتانیاهو به عربستان و برگزاری نشست سران مثلث شرارت در سواحل دریای سرخبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی و وال استریت ژورنال خبر سفر محرمانه نتانیاهو به عربستان را منتشر کردند و حتی در برخی دیگر از رسانه‌ها به نقل از وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی، خبر سفر نخست وزیر این رژیم به عربستان و دیدار سه جانبه را تأیید شد.

برخی مقامات رژیم سعودی که نخواستند نامشان فاش شود، دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد عربستان را تأیید کرده‌اند.

اگرچه وزیر خارجه سعودی این اخبار را تکذیب کرده است، اما بشنوید و باور نکنید.

اما این دیدار محرمانه چه اهدافی را می‌تواند در سر داشته باشد؟

قطعا سفر نتانیاهو به عربستان برای نخستین بار نبود که اتفاق می‌افتد و پیش از این نیز سفر‌های دوجانبه‌ای میان دو رژیم سعودی و صهیونیستی وجود داشته است.

اگر سفر نتانیاهو به عربستان را برای عادی سازی روابط و سازش سعودی‌ها با اسرائیل بدانیم، اشتباه است، چرا که این دو رژیم سال‌ها است با هم در ارتباطند، خاندان سعودی جاده صاف کن سازش خیانت بار رژیم‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی است.

ترامپ دوران گذار خود را سپری می‌کند، دورانی که با شکست‌های سنگینی همراه بوده است.

همزمانی نشست سه جانبه محور و مثلث شیطانی غربی عبری عربی با هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی به دست نیرو‌های مجاهد یمن را نباید دور از ذهن داشت.

نیرو‌های مردمی یمن در حال پیشروی و پیروزی در صحنه واقعی جنگ هستند و بازپس گیری مناطق وسیعی از خاک یمن از دست اشغالگران سعودی برای محور غربی عبری و عربی دلهره آور است.

از سوی دیگر برگزاری این نشست در عربستان را می‌توان در راستای شدت بخشیدن به موضوع باصطلاح فشار‌های حداکثری علیه ایران تلقی کرد.

بر اساس گزارش ها، محور مذاکرات محرمانه در عربستان، ایران بوده است.

به نظر می‌رسد که هم عربستان سعودی و هم رژیم صهیونیستی از رفتن ترامپ نگران باشند، چون هنوز از سیاست خارجی احتمالی جو بایدن آگاهی کاملی ندارند و در این مدت که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روشن شده است، رییس جمهور منتخب هیچگونه تماسی با مقامات عربستان و رژیم صهیونیستی نداشته و متقابلا نیز چنین تماسی با بایدن گرفته نشده است.

از نظر کارشناسان آمریکایی نیز رژیم‌هایی، چون عربستان و حتی اسرائیل اکنون که شرایط و اوضاع آن‌ها به خاطر نوع حکومت‌ها و رفتار‌هایی که مرتکب شده‌اند بحرانی گشته قطعا حامی اصلی آن‌ها نیز از چنین فرایندی آگاهی دارد و به این نتیجه رسیده است که شاید دیگر نتواند روی آن‌ها حساب کند.

روی سخن با نظام حاکمیتی آمریکاست نه دولت دونالد ترامپ؛ رییس جمهور کنونی آمریکا تا دو ماه دیگر باید قدرت را واگذار کند، اما او در این زمان باقی مانده احتمال دارد دست به اقداماتی بزند که بیشترین هزینه را برای آمریکا خواهد داشت.

شکست در سوریه برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود بسیار دردناک بود و از سوی دیگر ناموفق بودن در تحمیل دولتی وابسته به عربستان سعودی در عراق ناکامی دیگری را برای ائتلاف غربی عبری عربی رقم زده است.

شکست‌های پی در پی در جنگ علیه مردم مظلوم یمن و حملات ویرانگر و غافلگیر کننده جبهه مقاومت یمن به تاسیسات عربستان سعودی نیز مثلث شرارت را به هراس انداخته است.

در این صحنه‌های نبرد هیچ کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آید جز آنکه بخواهند اقدامی انجام دهند که باعث شکل گیری یک جنگ تمام عیار در منطقه شود.

نگرانی مثلث شرارت از تبعات گسترده چنین جنگی است، اگر خواهان طاووس هستند باید جور هندوستان را نیز بکشند.

بررسی تبعات حنگ افروزی از سوی مثلث غربی عبری عربی و واکنشی که صد در صد خواهند دید، در مذاکرات محرمانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد سعودی تجزیه و تحلیل شده است.

ترامپ اگر شرایط سفر را داشت خود در این نشست سه جانبه حاضر می‌شد، اما به خاطر شرایط سیاسی حاکم در آمریکا از حضور در این جمع محروم بود.

اما در آخر باید به این نکته توجه ویژه داشت که ترامپ با اینگونه اقدامات ظاهری که در قالب جنگ روانی عرضه می‌شود سعی دارد در درون آمریکا رعب و حشت ایجاد کند تا شاید بتواند به اقدامات دموکرات‌ها علیه خود پس از واگذاری ماخ سفید پایان دهد و نوعی مصونیت به دست آورد.

دونالد ترامپ خود به خوبی می‌داند که پنتاگون و ارتش آمریکا با او در یک جنگ افروزی همراهی نخواهند کرد و سیاست‌هایی که مایک پمپئو در منطقه دنبال می‌کند از پیش شکست خورده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/  341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار