مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بسیج کانون ارزش‌های نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» گفت: بسیج کانون و مرکز ثقل ارزش‌ها و منشاء خدمات و برکات فراوانی برای نظام اسلامی است.
کد خبر: ۴۲۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ - 25November 2020

بسیج کانون ارزش‌های نظام اسلامی استحجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: بسیج بر مبنای آموزه‌های غنی قرآن و اهل بیت (ع) و حرکت در مسیر ولایت شکل گرفته و این تفکر، اکسیر حیات بخش و سپر مستحکمی برای جامعه در برابر تهدیدات دشمنان است و از همان آغاز تشکیل، منشاء خیرات و برکات فراوانی برای جامعه و نظام اسلامی بوده است.

وی افزود: بسیج، نماد سابقه دیرینه اندیشه اسلامی، انقلابی، سیاسی و استراتژیک و مدیریت بی‌نظیر امام (ره) بود و آثار این مدیریت الهی را علاوه بر دوران انقلاب، در دوران دفاع مقدس از نقش آفرینی بی‌نظیر بسیج مردمی گرفته تا رشادت امیران و سردارانی با خصلت بسیجی، به وفور می‌توان دید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به خدمات اقشار مختلف بسیج در جامعه خاطرنشان کرد: آنجا که نظام اسلامی نیاز به جانفشانی دارد، تفکر بسیج در صف مقدم است و آنجا که جامعه نیازمند سازندگی علمی و اقتصادی و فرهنگی و حضور در عرصه امر به معروف و گروه‌های جهادی و بحران‌های طبیعی سیل و زلزله و مقابله با شیوع کرونا و‌... است، بسیج گوش جان به رهنمود و اوامر رهبر و مقتدای خویش سپرده و حرف اول را میزند لذا همین تفکر است که می‌تواند الگویی برای تمام ملت‌های آزادی‌خواه عالم قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های تفکر بسیج افزود: ویژگی متقن تفکر بسیج، ولایت پذیری و حرکت در مسیر رهنمود‌های ولایت است که در سایه سار این خصوصیت ممتاز، بسیج به عنوان مرکز ثقل فضایل و ارزش‌های انقلاب اسلامی معرفی شده و خدمات ارزشمند آن به معنای واقعی به بام کمال خود می‌رسد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم عنوان کرد: سرفصل‌های مهم و قابل توجهی از دانشنامه دفاع مقدس و همچنین بخش‌های حائز اهمیتی از محتوای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم به نقش آفرینی قشر‌های مختلف بسیج اختصاص داده شده است.

لقمانپور متذکر شد: در چهل و یکمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج و در ایام سالروز رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) که چهار مکان در استان قم میزبان هشت شهید والامقام گمنام از تبار بسیجیان عاشورایی است، یاد و خاطره شهیدان انقلاب، دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع سلامت، شهدای مدافع حرم و بخصوص سرداران بسیجی شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی، شهید مهدی زین‌الدین و دیگر شهدای عزیز را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار