چهل‌سالگی سرو/ یاران خراسانی 8

شاگردی پای درس معاد شهید براهنی‌فر

محمدهادی شکراللهی از دوستان شهید یوسف براهنی‌فر در خاطرات خود آورده است: شهید براهنی‌فر دانش‌آموزان را به يکی از گلزارهای شهدای شهرستان کاشمر آورده بود. در حاشيه گلزار، قبر آماده‌ای بود. او وارد قبر شد و دراز کشيد و از داخل قبر برای بچه‌ها حرف‌های شنيدنی زيادی زد و از اين طريق، دانش‌آموزان را با مفهوم مرگ، پاداش و جزای آخرت آشنا کرد.
کد خبر: ۴۲۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ - 26November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «یوسف براهنی‌فر» فرمانده تخریب تیپ 21 امام رضا (ع)، در یکم فروردین 1334 در «چالوس» متولد شد؛ وی در 18 مرداد 1362 در عملیات «والفجر 3» در ارتفاعات قلاویزان به شهادت رسید.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به 2 خاطره از این فرمانده خراسانی اشاره خواهیم داشت.

فرمانده‌ی راننده

راوی: سید‌هادی علوی

عملیات والفجر 3 هنوز شروع نشده بود. تابستان بود و ماه مبارک رمضان. نیروها روزه نمی‌گرفتند، چون همواره در حال حرکت و جابجایی بودند. با توجه به فتوای حضرت امام خمینی (ره) فقط راننده‌ها می‌توانستند روزه بگیرند.

روزی طرف‌های مهران متوجه شهید براهنی‌فر شدم. صحبت‌مان گل انداخت. با کنجکاوی از محل خدمتش پرسیدم. در جواب گفت: راننده‌ هستم.

پرسیدم مگه شما تخریبچی نیستید؟ بایستی به امور مربوط به تخریب برسید، نه اینکه راننده باشید.

پاسخ داد: چه فرقی می‌کند؟ می‌خواستم روزه‌ام را کامل بگیرم، راننده شدم.

روزهای سخت گرم و بلند تابستون، آن هم جبهه‌ی مهران با دهان روزه! خیلی سخت است!

لبخندی زد و رفت و من ماندم و گرمای طاقت‌فرسای مهران.

درس عملی

راوی: محمدهادی شکراللهی

شهید براهنی‌فر هر از چند گاهی دانش‌آموزان را به يکی از گلزارهای شهدای شهرستان کاشمر می‌برد. يک روز تو یکی از این گلزارها بودم که آقا يوسف با دانش‌آموزان وارد شد. در حاشيه گلزار، قبر آماده‌ای بود. او وارد قبر شد و دراز کشيد.

بچه‌ها با اضطراب فریاد زدند: آقا چه کار می‌کنید؟

شهید براهنی‌فر پاسخ داد: نترسید، دير يا زود همه‌ی ما اين جا خواهيم آمد. قبر جایی هست که فردای قيامت، بايد از درون اون برخيزيم و جوابگوی اعمالمان باشيم.

یوسف آن روز از داخل قبر برای بچه‌ها حرف‌های شنيدنی زيادی زد و از اين طريق، دانش‌آموزان را با مفهوم مرگ و پاداش و جزای آخرت آشنا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار