تمام سعی و تلاشمان بر این است جزء کشور‌های برتر در حوزه عمودپرواز‌ها باشیم

مراسم افتتاحیه هماورد ملّی توسعه (همت) در فناوری صنعت هوایی، با حضور مدیر عامل سازمان صنایع هوایی، رئیس انجمن هوافضای ایران، جمعی از اساتید دانشگاه­‌های کشور و دانشجویان علاقمند شرکت کننده در هماورد در سالن همایش­‌های شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ - 26November 2020

تمام سعی و تلاشمان بر این است جزء کشور‌های برتر در حوزه عمودپرواز‌ها باشیمبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و رئیس هماورد ملی توسعه در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه انقلاب سوم صنعت هوانوردی بحث عمودپرواز‌ها یا VTOL می‌باشد و عمده کشور‌های پیشرو در صنعت هوایی در این حوزه فعال شده اند، تمام سعی و تلاشمان بر این است در آینده نزدیک جزء کشور‌های برتر در حوزه عمودپرواز‌ها باشیم اگرچه افق نقشه راه ما فراتر از این است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با اشاره به لزوم ارتباط با دانشگاه‌ها برای رفع نیاز‌های صنعتی افزود: قطعاً تیمی که امروز ثبت­ نام کرده و تا پایان کار استوار می­ ماند همان شرکت­‌های دانش بنیان آینده بوده و یا همان افرادی هستند که به عنوان متخصص در آینده جذب صنعت هوایی کشور خواهند شد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی این هماورد را محیطی رقابتی برای انجام یک کار علمی و رسیدن به محصول دانست که می‌تواند ایران را در زمره کشور‌های صادر کننده عمودپرواز‌ها قرار دهد.

در پایان مراسم نیز احکام تیم ­های شرکت­ کننده به همراه مبلغ حمایت اولیه درنظر گرفته شده به سرپرستان تیم ­ها و اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها تحویل شد.

در این مراسم دکتر شهبازی دبیر هماورد ملّی توسعه در فناوری صنعت هوایی، با ارائه گزارشی در زمینه ایده تشکیل اولیه طرح همت، گفت: پیشنهاد این طرح از سوی سازمان صنایع هوایی مطرح شد که با استقبال انجمن هوافضای ایران، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: طرح همت از طرف اساتید محترم دانشگاه­ها و دانشجویان مورد استقبال خوبی قرار گرفته و 15 تیم از دانشکده­‌های هوافضای دانشگاه­‌های کشور برای شرکت در اولین مسابقه ملّی طراحی هواگرد عمودپرواز ترابری، ثبت­ نام نمودند.

همچنین با توجه به موضوع اولین مسابقه و محدودیت برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری در شرایط کرونایی، دوره آموزش تخصصی غیرحضوری به میزان ۱۵ ساعت برگزار گردید و فیلم‌های آن نیز در اختیار تیم‌ها قرار گرفت که مکمل آموزش‌های دانشگاهی خواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار