افشای توطئه هولناک بن‌سلمان علیه دو شاهزاده جنجالی

یک وکیل بین‌المللی خبری درباره خطر اعدام شدن محمد بن نایف و احمد بن عبدالعزیز به دست ولیعهد عربستان منتشر کرد.
کد خبر: ۴۲۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ - 26November 2020

افشای توطئه هولناک بن‌سلمان علیه دو شاهزاده جنجالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمود رفعت» وکیل بین‌المللی به نقل از یک منبع معتبر فاش کرد که «احمد بن عبدالعزیز» و «محمد بن نایف» شاهزادگان سعودی روز گذشته از محل بازداشت خود به یک بازداشتگاه دیگر در صحراء منتقل شده‌اند.

این وکیل بین‌المللی در توییتی نوشت، این امر ممکن است اقدامی پیشگیرانه از جانب «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای اعدام کردن دو شاهزاده سعودی باشد تا دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نتواند جایگزینی برای وی در حکومت عربستان پیدا کند.

محمد بن نایف 61 ساله، ولیعهد سابق عربستان و احمد بن عبدالعزیز 78 ساله، برادر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان که از رقبای احتمالی محمد بن سلمان به شمار می‌روند در مارس گذشته در کمپین بازداشت اعضای خاندان پادشاهی به دستور محمد بن سلمان دستگیر شدند.

ناظران بر این باورند که محمد بن سلمان می‌خواهد از هرگونه اتفاق ناگهانی در مسیر رسیدن وی به تاج و تخت پادشاهی پیشگیری کند.

در حال حاضر با توجه به وخامت اوضاع جسمانی ملک سلمان و کهولت سن وی که حتی خیلی کم در مجامع حاضر می شود و از کانون توجهات دور شده، مسئله جانشینی او موضوع حساس و مهمی به شمار می‌رود که بن سلمان به هیچ وجه قصد ندارد در رسیدن به پادشاهی میدان را برای سایر رقبا خالی کند.

محمد بن نایف آل سعود، ولیعهد سابق عربستان و رقیب محمد بن سلمان بود که در سال 2017 میلادی با حکم ملک سلمان تمام مناصب حکومتی خود همچنین مقام ولایتعهدی را از دست داد و محمد بن سلمان جایگزین او شد.

بن سلمان مدتی است که با مسئله مهمی رو به رو شده است که شامل شکایتی علیه وی در دادگاه های آمریکا می شود. این شکایت را «سعد الجبری» از مقامات ارشد سازمان اطلاعات سابق عربستان ارائه کرده است.

الجبری در شکایتش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، «سعود القحطانی»، «احمد العسیری» و «بدر العساکر» مردان نزدیک بن سلمان و شماری دیگر از افراد وابسته به ولیعهد عربستان را به تلاش برای به دام انداختن و قتل وی به مانند قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی متهم کرده است.

این در حالی است که کانادا «سعد الجبری» از مقامات ارشد پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی را پس از آنکه با تهدید جانیِ جدی روبرو شد، تحت محافظت قرار داد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها