فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس:

احیای محلات اسلامی یکی از طرح‌های مهم قرارگاه تحول محلات در بندرعباس است

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس گفت: یکی از طرح‌های مهم قرارگاه تحول محلات، احیای محلات اسلامی در شهر بندرعباس است.
کد خبر: ۴۲۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ - 26November 2020

سرهنگ «حسین درویشی» فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، ضمن تبریک هفته بسیج که یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های دلیرمردان و شیرزنان اسلامی و بسیجیان است، اظهار داشت: بسیج به عنوان یک ذخیره برای نظام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هر جایی تفکر بسیجی در آن کشور نهادینه شده آن کشور از یوغ استعار خارج شده، استعمار و استبداد نتوانسته تاثیرگذار باشد. کشورهایی همچون یمن، لبنان، سوریه، عراق، بحرین با تفکر بسیجی ایستاده‌اند و همیشه تفکر بسیجی را الگوی خود قرار داده‌اند.

درویشی ادامه داد: امروز می‌بینیم که در واقع حرکت‌ها جوشش‌ها و جنبش‌های انقلابی جبهه مقاومت روزبه روز در دنیا روبه افزایش است.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس در راستای اهداف جمهوری اسلامی و تحقق منویات مقام عظمای ولایت که در واقع رسیدن به تمدن اسلامی است، عنوان کرد: استان هرمزگان به خصوص شهرستان بندرعباس در راستای این هدف مهم به سمت احیای محله‌های اسلامی حرکت و طرح قرارگاه تحول محلات با محوریت مساجد و با مدیریت روحانیون مساجد راه‌اندازی کرده، ابتکارات خوبی را در محلات انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیار خوبی در راستای اسلامی کردن محلات در حال انجام است، تصریح کرد: برای اسلامی کردن محلات هدف این است که مسجد به هویت اصلی و ذاتی خود که در تاریخ و دین مبین اسلام می بینیم که رفع احتیاجات اساسی مردم از طریق مسجد حل می شد. 

درویشی گفت: فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، جهادی، امنیتی و آمادگی رزم بسیجیان در محلات در حال انجام شدن است که استفاده از ظرفیت فضای مجازی در بسیج با راه اندازی گردان‌های سایبری است.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس در خصوص اردوهای جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و محلات بندرعباس افزود: احداث منازل نیازمندان و تعمیر آنها، اهدای بسته‌های معیشتی چه قبل و چه در ایام کرونا همچنان نیز با وسعت و ظرفیت بیشتری ادامه دارد.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی برای ضدعفونی معابر شهرستان و اماکن عمومی اقدامات زیادی را انجام دادند.

درویشی ادامه داد: طرح تحول محلات چشم اندازی 10 ساله دارد که اکنون 5 سال از زمان آن می‌گذرد که اثربخشی خوبی را در محلات داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس بیان داشت: بیش از 150 محله در بندرعباس جزء طرح تحول محلات قرار گرفته‌اند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهند، در تلاشیم در سال های آتی تمام ظرفیت‌ها را به کار گیریم و تمام محلات را به محلات اسلامی تبدیل کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص که سبب تغییر و تحول در سطح محلات شده همچنین اثر مثبتی در پی داشته، بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و طرح جواد الائمه (ترک اعتیاد) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار