مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

یادواره 152 شهید روحانی گیلان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «احسان‌الله محمدی» گفت: یادواره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و 152 شهید روحانی استان روز دوشنبه 10 آذر از شبکه باران با حضور آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 26November 2020

یادواره تلویزیونی 152 شهید روحانی گیلان برگزار می شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «احسان‌الله محمدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه قدس گیلان امروز در نشست خبری یادواره شهدای روحانی و شهید میرزاکوچک جنگلی اظهار داشت: 152 شهید روحانی و طلبه گیلان در دوران دفاع مقدس و انقلاب به‌ درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش علمای دین در دفاع از کیان اسلامی و مرزهای عقیدتی و مرزهای جغرافیایی، تصریح کرد: علماء دین حتی در زمان حضور ائمه معصوم (ع) نیز به‌عنوان شاگردان مکتب ائمه اطهار (ع) ماموریت تبلیغ دین را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه در دوران پس از غیبت امام زمان(عج)، علماء همواره در دفاع از دین نقش به‌سزایی داشتند افزود: امام زمان(عج) نیز راه تشخیص و برون‌رفت از حوادث و اتفاقات جدید زمان را در مراجعه به دین و احادیث دانستند.

محمدی با اشاره به نقش علمای دین در پاسخگویی به شبهات جامعه و روشنگری، خاطرنشان کرد: ترویج و ترغیب به علم، فراگیری علوم مختلف و تبلیغ و فرهنگ‌سازی صحیح، ارتقاء معنویت و ایمان مردم و مبارزه با بدعت‌ها از جمله نقش برجسته علماء در طول تاریخ بوده است.

وی با اشاره به جایگاه شهید میرزا کوچک جنگلی در جامعه، متذکر شد: بنیان مبارزه شهید میرزاکوچک جنگلی براساس قرآن، اسلام، فرهنگ شیعی و ولایت و امامت بوده و ایشان دارای نبوغ علمی خوب و قابل تحسین بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید میرزاکوچک جنگلی از همان آغاز طلبگی با یک اندیشه آگاه، سیاسی و درک درست و دقیق از اسلام راستین، قرآن و اهل‌ بیت(ع) به عرصه ورود کرد ابراز داشت: این‌ شهید والامقام همواره نسبت به دین، جامعه و مردم دارای احساس مسئولیت خاصی بود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید بتوانند نقش میرزا کوچک جنگلی در نگهبانی از دین، قرآن و حقوق مردم برای نسل امروز بیان کنند تاکید کرد: رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی نیز منشأ حرکت میرزا کوچک جنگلی را یک حرکت 100 درصد دینی و اعتقادی دانستند.

محمدی افزود: برنامه‌های سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی و یادواره شهدای روحانی استان امسال با توجه به شیوع کرونا متفاوت برگزار می‌شود و یادواره تلویزیونی شهدای روحانی روز دوشنبه 10 آذر ساعت 18 از شبکه باران با حضور آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تدوین کتاب با محوریت اندیشه سیاسی شهید میرزا کوچک جنگلی، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای روحانی استان، دیدار با جانبازان روحانی دفاع مقدس، غبارروبی مزار شریف شهید میرزاکوچک با حضور تعدادی از مسئولان و طلاب، پخش تیزر تلویزیونی، برنامه‌های تبلیغی فرهنگی از طریق استفاده از فضای مجازی توسط کاربران بسیجی و گفت‌وگوی ویژه خبری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار