بازخوانی/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اپلیکیشن «پلیس من» اقدامی در جهت ارائه خدمات هوشمند نیروی انتظامی

نیروی انتظامی یکی از دستگاه‌هایی است که علاوه بر برقراری نظم و امنیت به مردم خدمات‌رسانی می‌کند؛ یکی از راهبردهای نیروی انتظامی که بارها بر آن تأکید شده هوشمندسازی پلیس در ارائه خدمات است.
کد خبر: ۴۲۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۷ - 27November 2020

«هوشمندسازی خدمات راهبرد نیروی انتظامی/ اپلیکیشن «پلیس من» اقدامی در جهت ارائه خدمات هوشمندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، نیروی انتظامی یکی از دستگاه‌هایی است که علاوه بر برقراری نظم و امنیت از مرزها تا درون شهرها به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

طبق گفته سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در سال 1398 بیش از 70 میلیون خدمت در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه کرده است و یکی از اهداف نیروی انتظامی رسیدن به پلیس هوشمند تا پایان سال 1400 است. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در مجموعه عظیم نیروی انتظامی با وجود مأموریت‌های بسیار، می‌طلبد که در ارائه خدمت به مردم تحول ایجاد و خدمت‌رسانی را با سرعت و دقت بیشتر و بهره‌برداری از فناوری‌های روز ارائه کند.

سردار اشتری تصریح کرد: چهار دهه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را که مرور می‌کنیم، بحمدالله پلیس در حال رشد، شکوفایی و پیشرفت بوده و نسبت به بسیاری از سازمان‌های دیگر تحولات در ناجا چشمگیرتر بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه امروز نیازمند تحولات بیشتری در سازمان هستیم، گفت: هوشمندسازی پلیس مدت‌هاست که به‌صورت جدی مطرح و پیگیری شده است، از این رو همکاران در صدد برآمدند که تحول مطلوبی را در خدمت‌رسانی و اجرای مأموریت‌ها ایجاد کنند.

سردار اشتری تاکید کرد: البته اجرای هر تحول، سختی‌هایی را نیز به دنبال دارد که برخی آن را برنمی‌تابند؛ این در حالی است که در نیروی انتظامی به دلیل اینکه همکاران دائماً در حال اجرای مأموریت هستند، این نیاز را حس کردند که بایستی ارائه خدمات با سرعت بیشتری انجام شود، از این رو به اجرای طرح هوشمندسازی پلیس کمک کردند و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شد.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه برای هوشمندسازی باید مؤلفه‌هایی را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: در کنار هوشمندسازی، چابک‌سازی و مقتدرسازی نیز از راهبرد‌های اصلی پلیس است؛ در واقع در اجرایی شدن این طرح بایستی همکاران ما آمادگی، توان و ظرفیت لازم را برای پیشرفت و حرکت رو به جلو داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: پلیس باید عالم و آگاه به موضوعات و آموزش‌های لازم را دیده باشد تا از عهده مأموریت‌ها برآید؛ از این رو آموزش دادن به همکاران یکی از راه‌های رسیدن به پلیس هوشمند است؛ داشتن تجهیزات به‌روز، پشتیبانی مالی و فراهم کردن زیرساخت‌ها نیز از دیگر موارد مورد اهتمام در بحث هوشمندسازی پلیس است.

یکی از اقدامات نیروی انتظامی برای کاهش حضور مردم در مراکز پلیس راه‌اندازی اپلیکیشن «پلیس من» است؛ از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

احراز کاربر
امکان احراز کاربر جهت ارائه خدمات الکترونیکی متعدد در حوزه انتظامی و پلیسی

مسیریابی
امکان نمایش دفاتر پلیس+۱۰، کلانتری‌ها، ادارات گذرنامه و سایر مکان‌های مرتبط با پلیس روی نقشه و امکان مسیریابی و ناوبری کاربر به هر یک از مکان‌های انتخاب شده از روی نقشه

استعلام وضعیت پلاک
نمایش اطلاعات وضعیت پلاک‌های فعال و غیر فعال کاربر

استعلام خلافی خودرو
نمایش میزان بدهی (خلافی) خودرو و امکان پرداخت قبوض جریمه از طریق سامانه و رویت تصویر دوربین ثبت تخلفات (برای اولین بار)

استعلام کارت و سند خودرو
نمایش اطلاعات مربوط به وضعیت صدور کارت و سند خودرو و نمایش شماره پیگیری مرسوله

استعلام نمره منفی گواهینامه
با دریافت شماره گواهینامه، میزان نمره منفی گواهینامه نمایش داده می‌شود

آخرین وضعیت گواهینامه

نمایش آخرین وضعیت گواهینامه

استعلام گذرنامه
استعلام وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه (برای اولین بار)

ثبت اینترنتی گذرنامه
امکان ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه (به‌صورت آزمایشی در چند شهر کشور)

نقل و انتقال اینترنتی خودرو
امکان انجام نقل و انتقال اینترنتی خودرو (به‌صورت آزمایشی در یک مرکز تعویض پلاک تهران)

علاقه‌مندان جهت دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به سایت www.epolic.ir مراجعه کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور می‌توان گفت این اپلیکیشن اقدامی مؤثر در کاهش حضور مراجعین در مراکز پلیس است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها