آنکارا: تعلیق الحاق اراضی فلسطین به ازای عادی‌سازی روابط یک فریب است

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به ادعای کشورهای عربی سازش‌کننده مبنی بر به تعلیق در آمدن الحاق کرانه باختری به ازای عادی‌سازی روابط، این اظهارات را تنها یک «فریب‌» خواند.
کد خبر: ۴۲۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ - 27November 2020

آنکارا: تعلیق الحاق اراضی فلسطین به ازای عادی‌سازی روابط یک فریب استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، امروز به ادعای به تعلیق در آمدن اشغال کرانه باختری و قصد برخی از کشورهای عربی برای افتتاح سفارت در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه «الجزیره»، وزیر خارجه ترکیه در این خصوص گفت که اقدام برخی از کشورهای عربی در افتتاح سفارت در قدس امکان برپایی کشور فلسطین را تضعیف می‌کند.

در جریان اولین سفر رسمی هیأت اماراتی به تل‌آویو رسانه‌ها گزارش دادند یکی از مقام‌های این کشور رسما به «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درخواست افتتاح سفارت را تحویل داده است.

از سوی دیگر، در جریان سفر نخستین هیأت بحرینی به تل‌آویو نیز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود که سفارتخانه‌های دو طرف به زودی در تل آویو و منامه افتتاح خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه اظهارات خود به ادعای به تعلیق در آمدن اشغال کرانه باختری اشاره کرد و گفت: «به تعلیق در آمدن الحاق اراضی فلسطین از جانب اسرائیل به ازای عادی‌سازی روابط تنها یک فریب است».

پس از آنکه امارات با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور کنونی آمریکا عادی‌سازی کامل روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، مقام‌های این کشور مدعی شدند که در ازای این توافق، صهیونیست‌ها اجرای طرح اشغال کرانه باختری را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

علی‌رغم این ادعا، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل‌آویو در مصاحبه با مجله صهیونیستی «ماکورریشون» گفت که اجرای طرح الحاق (اشغال) و حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری تنها در آینده نزدیک رخ نخواهد داد و شاید این فرایند به یک یا شاید چند سال دیگر موکول شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها