نگاهی به زندگی نامه شهيد «عليرضا حيدريان سرابی»

شهید «علیرضا حیدریان» سرابی نخستین شهید خبرنگار لرستانی است که از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و در عملیات «محرم» بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات در تاریخ دوازدهم آذر ۱۳۶۱ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۲۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳ - 29November 2020

نگاهی به زندگی نامه شهيد «عليرضا حيدريان سرابی»

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «عليرضا حيدريان سرابی» در سال 1339 مصادف با ولادت امام هشتم (ع) گل وجودش در شهرستان خرم آباد در خانواده ای مومن و مذهبی شكوفا گشت.

وی تحصيلات ابتدايی خود را در دبستان سعدی و دوره راهنمايی را در مدرسه جلال آل احمد و مقطع متوسطه را در دبيرستان آيت الله طالقانی با موفقيت به اتمام رسانيد.

در اوايل سال 57 و اوج گيری انقلاب اسلامی در كشور حركت‌های دانش آموزی در مدارس كشور آغاز شد كه وی نيز به علت وي‍ژگی‌های خاص خود يكی از محورهای حركت دانش آموزی شهرستان خرم آباد بود.

شهيد با پخش اعلاميه‌ها و نوار سخنراني‌های امام (ره) و شركت در راهپيمای‌ها و تظاهرات‌های مردمی دوشادوش سایر انقلابیون، در راه پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می‌کرد.

بعد از پيروزی انقلاب شكوهمند اسلامی با ايجاد كميته انقلاب اسلامی در ايجاد امنيت و نظم شهر تلاش گسترده ای  کرد.

در تاريخ 15 فروردين ماه 59 به خدمت سربازی رفت پس از اتمام خدمت مجدداٌ در نهادهای انقلابی فعاليت خود را آغاز كرد و به شوق جبهه دعوت امام عزيزمان لبيک گفت و داوطلبانه برای نبرد با دشمن بعثی به جبهه‌های غرب اعزام و در واحد امدادگران حزب جمهوری اسلامی غرب كشور مشغول خدمت شد.

پس از بازگشت از جبهه در سنگر حزب جمهوری اسلامی و نهضت سواد آموزی مشغول كار شد و سرپرستی روابط عمومي نهضت سواد آموزی استان لرستان را برعهده گرفت تا اينكه دوباره از طريق بسيج به ميادين حق عليه باطل رفت و در عمليات محرم بعد از نبردی سخت با دشمن بعثی بر اثر اصابت تركش به ناحيه سر مجروح و بعد از انتقال به بيمارستان تهران بر اثر شدت جراحات در تاريخ 12/09/1361 مصادف با اربعين حسينی به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصيت نامه شهيد «عليرضا حيدريان»

سلام گرم مرا از پشت اين كوهها و آن راههای دراز و پرپيچ وخم، رهبرم بپذير و بدان كه راهت را كه راه خدا و امام عصر (عج)می‌باشد ادامه خواهم داد و تا  قدس را آزاد نسازیم از پا نخواهیم نشست.

حال كه در اين جبهه‌های حق عليه باطل هستم به‌ فكر دنيا و مسائل دنيوی نيستم و هدف از نوشتن وصيت نامه اجرا مسائل شرعی می‌باشد به پدر و مادرم سلام می‌رسانم و از آنان می‌خواهم كه در سوگ من چشم بگريه نگشايند بلكه جوابگوی  تبريک مسلمانان باشند و از همسرم می‌خواهم كه در راه تربيت پسرم برای خدمت به اسلام بكوشد و سعی كند كه او را همچنان خود معتقد به اسلام بارآورد و از خداوند می‌خواهم كه به خانواده‌ی من در راه خدمت هرچه بيشتر به اسلام توفيق و صبرعنايت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها