فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تجهیز «زره» به توپخانه اتوماتیک پیشرفته/ ناوبندر «خلیج فارس» قابلیت حمل پنج بالگرد را دارد

دریادار خانزادی با اشاره به ویژگی‌های ناوبندرِ خلیج فارس گفت: این شناور قابلیت حمل پنج فروند بالگرد را دارد و تمامی بالگردهای موجود در کشور از سبک‌ترین تا سنگین‌ترینِ آن‌ها قابل بارگیری بر روی این شناور است.
کد خبر: ۴۲۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ - 28November 2020

.به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که دستاوردهای خاص این نیرو را با توجه به روز نیروی دریایی، در آذرماه رونمایی کنیم.

وی ادامه داد: امسال در این زمینه سه دستاورد مهم و ارزشمند را پیش‌بینی کردیم که شناور «دنا» ازجمله این دستاوردهاست؛ البته قصد داریم رونمایی دنا را با تأخیر انجام دهیم؛ زیرا باید اقدامات لازمی را در برخی قسمت‌های این ناوشکن انجام دهیم تا به‌صورت کامل در اختیار نیروی دریایی قرار بگیرد؛ لذا احتمال دارد که الحاق دنا به نداجا در اواخر آذر صورت گیرد. (بیشتر بخوانید)

فرمانده نداجا افزود: ناو موشک‌انداز «زره» دستاورد بعدی ما است که یکی از شناورهای بسیار پرقدرت، پرسرعت با قابلیت مانور بالا و مجهز به موشک و توپخانه اتوماتیک پیشرفته است.

دریادار خانزادی با بیان اینکه تمامی اجزای این شناور در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تولید شده است، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ناو زره در هفته پیش رو به نیروی دریایی ملحق شود. این ناو تمامی آزمون‌های ساحلی و دریایی خود را پشت سر گذاشته و یک شناور کاملاً آماده است.

وی اضافه کرد: ناو موشک‌انداز زره از مجموعه شناورهای کلاس «پیکان» است که چهار فروند از آن را سال‌های قبل در ناوگان شمال در دریای خزر ساختیم و این اولین شناوری است که به ناوگان جنوب ملحق می‌شود؛ برای سال‌های بعد هم ساخت فروندهای بعدی از همین دست را در دستور کار داریم.

ویژگی‌های ناوبندر «خلیج فارس»
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: شناور بعدی که به یگان‌های نداجا ملحق خواهد شد، ناوِ بندری (ناوبندرِ خلیج فارس) است. این شناور که در حال تغییر کاربری به یک شناور نظامی است، قابلیت حمل پنج فروند بالگرد را دارد و به جرأت می‌توان گفت تمامی بالگردهایی که در کشور داریم چه نظامی و چه غیرنظامی از سبک‌ترین تا سنگین‌ترینِ آن‌ها قابل بارگیری بر روی این شناور است.

امیر خانزادی عنوان کرد: برای ما در نیروی دریایی مهم است که بتوانیم سه نوع بالگرد را حمل کنیم که یکی از آن‌ها بالگرد ضدسطحی کلاس «بل» است؛ این بالگرد برای ما در مقابله با تهدیدات سطحی، خیلی مهم است.

وی افزود: مورد بعدی، بالگرد ضد زیردریایی از نوع «سیکورسکی» است که برای ما خیلی ارزشمند است. از این بالگرد برای پیدا کردن زیردریایی در زیرِ سطح آب، مقابله با آن و در صورت لزوم حمله به آن زیردریایی استفاده می‌شود؛ همچنین بالگرد‌های کلاس «آر اچ» که بالگرد سنگینی است و برای حمل نفر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ویژگی‌های دیگرِ ناوبندر خلیج فارس گفت: این ناوبندر می‌تواند با یک بار سوخت‌گیری به همراه دو یا چند فروند ناوشکنی که به همراهش اعزام می‌شوند، حداقل ۱۰ مرتبه کره زمین را دور بزند و مداومت دریانوردی بسیار زیادی دارد.

دریادار خانزادی عنوان کرد: این ناوبندر که حجم زیادی از آماد‌ها را با خود دارد، می‌تواند در هرنقطه اقیانوس و دریا حضور پیدا کند  و خدمات فنی و تعمیرگاهی را در دریا ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ 200

پربیننده ها
آخرین اخبار