یادداشت/

تفکر بسیجی یعنی احساس مسئولیت

مردم ما همواره از منعکس نشدن مشکلاتشان به مسئولین گله‌مند بودند و حال بسیج دانشجویی با رویکرد مسئله‌محوری قصد دارد به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان و حلقه واسطه حل مشکلات، ایفای نقش کند.
کد خبر: ۴۲۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 28November 2020

تفکر بسیجی یعنی احساس مسئولیتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فاطمه زینعلی فعال دانشجویی و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم طی یادداشتی به مناسبت هفته بسیج نوشت: در جهان بینی اسلام، مسلمان آن است که نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت نموده و برای اعتلای آن تلاش نماید.

نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس و عرصه جنگ سخت، با تلاش جوانان بسیجیِ متعهد به نظام توانست با اندک امکانات در مقابل ابر قدرت‌های جهان پیروز شود و این یعنی مصداق بارز
آیه «وَ نُریدُ أَنَّ نَمُنَّ عَلَی ٱلَّذینَ ٱسْتُضْعِفُوا فِی ٱلأَرضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةََ وَ نَجْعَلَهُمُ ٱلوَارِثینَ»

اکنون که انقلاب اسلامی بحمدلله با تلاش نیرو‌های دغدغه‌مند قدم در گام دوم نهاده است، تلاش فزاینده بسیجیان را میطلبد.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در مورد جوانان می‌فرماید: «نسلی که پا به میدان عمل میگذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی آغاز کند»

مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه هاست.
جوانان انقلابی و در راس آنها، دانشجویان بسیجی به عنوان موذنان جامعه برای پای نهادن به عرصه‌های مختلف نیازمند ابتکار عمل هستند.

عموما فعالیت تشکل‌ها حول مناسبت‌ها شکل می‌گرفت و خروجی کار به صورت قالب‌ها و فرم‌هایی مانند نشریه یا موضوعات کلی مانند سینما یا مشکلات مثلا تورم شکل می‌گرفت؛ و شاید خروجی کار صرفا به صورت گزارش بود. اما فعالیت موثر باید حول چه چیزی بنا می‌شد تا هدف ما تاثیر گذاری باشد و صرفا گزارشی که مشکلی را حل نمیکند، نباشد؟

برای اینکه این مهم انجام پذیرد، تشکل‌های بسیج نیازمند این هستند که حول محوری شکل بگیرند که بتواند مشکلی را حل کند و آغاز حل مشکل در واقع شناخت مسئله است.

پس تشکل ها، حول محور مسئله است که بیشترین تاثیر گذاری را خواهند داشت.

مردم ما همواره از منعکس نشدن مشکلاتشان به مسئولین گله‌مند بودند و حال بسیج دانشجویی با این رویکرد قصد دارد به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولین و حلقه واسطه حل مشکلات، ایفای نقش کند.

در واقع در این رویکرد، دانشجو به عنوان موذن جامعه و رابطی میان مردم و حاکمیت است؛ که با ریشه یابی مشکلات مردم آن‌ها را با مسئولان و نهاد‌ها از جمله مجلس، دولت، قوه قضائیه و سایر نهاد‌های ذی ربط در میان گذاشته تا با تصمیم سازی و مطالبه گری از مسئولان آن‌ها را به سوی آرمان‌های نظام مِن جمله عدالت که از آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین از محور‌های گام دوم انقلاب می‌باشد راهنمایی و هدایت کرده تا مشکلات کشور مرتفع گردد.

ما اگر معتقدیم که راه حل تمام مشکلات تشکیل دولت جوان حزب اللهی است، باید بدانیم که ایجاد نهضت جوانان مسئله محور در راستای تشکیل دولت جوان حزب اللهی، امروز مهم‌ترین تکلیفِ جنبش دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی است.

بدون داشتن نظام مسائل، که این نظام مسائل توسط هسته‌های مسئله محور گرد آوری می‌شود، نمی‌توان در حوزه‌های مختلف نقشه راه دقیقی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار