چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «خلیل ذاکری نیا»

شهید «خلیل ذاکری نیا» ۱۱ بهمن ۱۳۴۵ در آبادن به دنیا آمد و تا پایان دوره کاردانی در رشته علوم و فنون نظامی تحصیل کرد. وی عضو کمیته انقلاب اسلامی بود. سرانجام در ۱۲ بهمن ۱۳۷۸ در ایرانشهر هنگام درگیری با اشرار و قاچقچیان مواد مخدر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ - 28November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «خلیل ذاکری نیا» ۱۱ بهمن ۱۳۴۵ در شهرستان آبادان به دنیا آمد و پدرش کاووس کارگر ساده بود. او عاشقی صادق از تبار مومنان دریا دل بود و اولین فرزند خانواده بود. وی دو بار تصادف کرده بود که بار اول ۴۸ ساعت و بار دوم ۲۴ ساعت در حال اغما به سر می‌برد. اما به خواست خدا او زنده ماند تا اهدافی بالاتر را دنبال کند.

مادرش خدیجه در آبادان غریب بود و تنها دل خوشی خود را وجود فرزند پر مهر و محبت خود می‌دانست.  

شهید ذاکری نیا پس از پایان ابتدایی به اتفاق خانواده به یزد نقل مکان کرد و تحصیل را در یزد ادامه داد. دوره راهنمایی را در مدرسه ادب گذراند که همزمان با دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی بود. او با سن کم خود در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضد رژیم شرکت می‌کرد و اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌های امام را به داخل خانه می‌آورد و شب‌ها پخش می‌کرد.

در همان سال عضو بسیج محله شد و به پاسداری از ارزش‌های نظام و اسلام همت می‌گمارد. وی از عاشقان حقیقی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود و از مریدان حضرت امام خمینی (ره) به شمار می‌آمد. او تحصیلات خود را تا دوم دبیرستان ادامه داد که همزمان با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود و درس را رها کرد و داوطلبانه راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.  

شهید ذاکری نیا خدمت سربازی خود را در کمیته  انقلاب اسلامی گذراند و به خاطر علاقه وافر خویش به شهادت و جان سپاری در راه دوست به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد. وی به عبودیت خالص و آگاهانه از صمیم  جان عشق می‌ورزید و پیوسته در مجالس سوگ و حماسه آفرین عاشورا شرکت می‌کرد.

پس از مدتی فرماندهی پاسگاه شهری و بعد از مدتی مدیریت مبارزه با مواد مخدر شهرستان تفت یزد را بر عهده گرفت و بسیار فعال و دقیق بود به طوری که اکثر ماموریت‌های کلیدی و حفاظتی به او واگذار می‌شد. او پس از ازدواج صاحب یک دختر و یک پسر شد و در ناحیه انتظامی سیستان و بلوچستان سه سال دلیر مردانه و سخت کوشید. دختر شهید در شب شهادت پدر خواب می‌بیند که سربازان نیروی انتظامی به کلاس درس او آمدند و خبر شهادت پدر را به دخترش دادند و گفتند: «افتخار کن که فرزند شهیدی» 

سرانجام این خواب به تعبیر درآمد و در شامگاه ۱۲ آبان ۱۳۷۸ در ایرانشهر هنگام درگیری با اشرار مسلح شربت شهادت را نوشید و پیکر پاکش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار